دروغ را به حدی بزرگ بگویید که هیچ‌کس جرات تکذیب آن را نکند!

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد گزارشی درباره وضعیت زنان ایرانی منتشر کرد که بر اساس آن مدافع حقوق آنها شده است.

۱۸ اسفند ماه بود که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد گزارشی درباره وضعیت زنان ایرانی منتشر کرد.

این داستان یک تناقض است؛ تناقضی در میان رسمی ترین نهاد بین المللی ؛ نهادی با نام سازمان ملل متحد ؛ جایی که قرار بود اجرای صلح در میان کشورها را در دستور کار داشته باشد. اما همه چیز تغییر کرد..

پرده اول؛ آمریکا نگران زنان ایرانی می‌شود!

جمعه ۱۸ اسفند ماه بود که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد در گزارشی «تبعیض نهادینه شده علیه زنان و دختران» در ایران را به معنای «نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت » دانست.

موضوعی که البته با واکنش مسئولان کشورمان نیز مواجه شد.

از غزه چه خبر؟

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به این اقدام گفت:هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب که با نمایش مضحک حقوق بشری برخی کشور‌های غربی به‌ویژه آلمان و با پول اهدایی آن‌ها در آذرماه ۱۴۰۱ و پس از شکست پروژه بی‌ثبات‌سازی داخلی ایران ایجاد شد، با انتشار گزارشی شامل مجموعه‌ای سازمان‌یافته از تحریف واقعیات و دروغ‌پردازی‌ها، نه تنها حقیقت‌یابی نکرده، بلکه حقایق را به شکل هدفمندی وارونه نیز جلوه داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به اینکه هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب بین‌المللی با ارائه گزارش اخیر نشان داده است که براساس دستورکار بانیان آلمانی، انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی و با گرفتن دستمزد از آن‌ها عمل می‌کند و سازوکار‌های حقوق بشری سازمان ملل را بازیچه اهداف شوم و غیرقانونی رژیم‌های فوق قرار داده است، گفت: کشور‌های بانی تشکیل هیئت موسوم به حقیقت‌یاب از امنیت و ثبات حاکم بر جمهوری اسلامی ایران و ناکام ماندن دخالت‌های آنان در اغتشاش‌های سال ۱۴۰۱ عصبانی هستند و از طریق انتشار این گزارش قصد انتقام‌جویی از ملت ایران را دارند.

کنعانی تصریح کرد: به این کشور‌ها توصیه می‌شود به جای دخالت‌های نابه‌جا در ایران، به موارد نقض حقوق بشر در کشور‌های خود بپردازند و به‌ویژه اگر ذره‌ای صداقت و دلسوزی نسبت به حقوق بشر و حقوق زنان دارند، به نقض حقوق هزاران زن و کودک و کشتار بیش از ۳۰ هزار شهروند فلسطینی طی ۵ ماه -که بیش از ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند- توجه کرده و از تداوم نسل‌کُشی و جنایت علیه بشریت در غزه حمایت نکنند.

تصویری از مصدومان غزه در بیمارستان

کاظم غریب‌آبادی نیز با اشاره به گزارش شفاهی و اولیه هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب افزود:  در جریان اغتشاشات، افراد وابسته به گروهک‌های تروریستی، در صحنه حاضر شدند و در طول ۳ ماه بیش از ۷۵ نفر از نیروهای مجری قانون و مردم از سوی اغتشاشگران به شهادت رسیدند و بیش از هفت هزار نفر از نیروهای مجری قانون نیز مصدوم شدند. این در حالی است که هیچ کدام از این موارد در گزارش هیات به اصلاح حقیقت یاب دیده نمی‌شود.

و اما موضوعی که در صحبت های ناصر کنعانی به آن اشاره شد  تناقضی که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد را بیشتر آشکار می‌کند.

پرده دوم ؛ اینجا غزه..

چندی پیش بود که دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با برخی از زنان فلسطینی ساکن غزه که تحت بازداشت ارتش اسرائیل بودند و اخیرا آزاد شدند، مصاحبه کردیم. آن‌ها تأکید کردند در معرض اقدامات بی‌رحمانه‌ای مثل شکنجه وحشیانه و بدرفتاری از سوی سربازان صهیونیست قرار گرفته‌اند. سربازان اشغالگر این زنان را به تجاوز تهدید و آن‌ها را مجبور می‌کردند تا به طور کامل برهنه شوند. سربازان اسرائیلی دستان و چشمان این زنان را برای ساعت‌های طولانی می‌بستند و آن‌ها را در قفس‌هایی شبیه به قفس حیوانات قرار می‌دادند. آن‌ها را از غذا، دارو، معالجه و لوازمی که به آن نیاز داشتند، محروم می‌کردند. آن‌ها را از دیدن کودکانشان محروم می‌کردند. ارتش اسرائیل همچنین اموال و املاک آنها را غارت می‌کرد.

این دیده‌بان حقوق بشری تأکید کرد: شکنجه وحشیانه زنان فلسطینی و بدرفتاری با آن‌ها جزء جنایت‌های جنگی و ضد بشری و در راستای جنایت نسل‌کشی است که اسرائیل از هفتم اکتبر در غزه آن را انجام می‌دهد. ما از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود عمل کرده و وضعیت زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به‌ویژه زنان و دختران را بررسی کند.

مادر و کودک مصدوم شده در غزه

علاوه بر این دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه به شهادت بیش از ۱۰ هزار کودک و هفت هزار زن از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه بیان کرد: ۳۲۶ نفر از کادر درمانی و ۴۵ نفر از نیروهای خدمات شهری شهید شده‌اند.

همچنین این دفتر از شهادت ۱۱۲ خبرنگار از آغاز حمله خبر داد.

پرده سوم ؛ اینجا آمریکا

اما این تمام ماجرا نیست؛ بد نیست به اوضاع داخلی آمریکا و اروپا نیز در موضوع زنان نگاهی بیاندازیم.

براساس گزارش مرکز جرایم آمریکا: «روزانه در این کشور به طور میانگین ۱۸۷۱ زن مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. در ارتش آمریکا از هر سه زن دست‌کم یک نفر مورد تجاوز قرار می‌گیرد. آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد زنان شاغل در ارتش آمریکا در طی جنگ خلیج‌فارس مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

با توجه به آمار دانشگاه جورج میسون از هر سه زن آمریکایی یک زن در طول زندگی خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است. بر طبق این آمار ۱۹ درصد زنان در طول زندگی خود حداقل یک بار مورد تجاوز قرار می‌گیرند. علاوه بر این حدود ۴۳ درصد از زنان آمریکایی در زندگی خود مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند. به گفته نشریه فوربس که یک نشریه معتبر جهانی است، حدود یک سوم از زنان زندانی در جهان در آمریکا بازداشت هستند. یعنی بیش از ۲۰۱ هزار زن زندانی در آمریکا وجود دارد که ۱۰ درصد از جمعیت زندانیان در این کشور را تشکیل می‌دهند.»

برخورد خشن نیروهای پلیس آمریکا با زنان

در اروپا نیز وضع بهتری را شاهد نیستیم ؛ برای مثال در سوئد از هر چهار زن  یک زن مورد تجاوز قرار می‌گیرد که بر طبق آماری که در گزارش بررسی اجمالی تخلفات جنسی در انگلیس و ولز توسط وزارت دادگستری منتشر شده است حدود ۸۵ هزار تجاوز جنسی صورت گرفته است. آمار‌ها نشان می‌دهد که از هر پنج زن انگلیسی یک زن خشونت جنسی را قبل از ۱۶ سالگی تجربه کرده است. مؤسسه مبارزه با خشونت ضد زنان در انگلیس اعلام کرده که ۴۶۳ مورد تعرض جنسی ضد دختران در دوسال گذشته در دانشگاه‌های انگلیس ثبت شده که نشان‌دهنده روزانه یک مورد تعرض جنسی در مدت سال تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ، آمریکا زمانی هم که به افغانستان حمله کرد نیروهای ویژه ارتش پس از حمله به روستایی در منطقه چهار بولاک در استان بلخ افغانستان به شماری از زنان تجاوز کردند.

گفته می شود فرمانده نظامیان آمریکایی به ساکنان این روستا هشدار داده است این جنایت در صورت شکایت به مقامات، تکرار خواهد شد.

و حالا  این مدعیان دروغین دفاع از حقوق زنان نگران وضعیت زنان ایرانی شده‌اند و این تنها نماد کوچکی از دنیای دروغین غرب است . 

و این داستان تکراری شاهد مثال همان صحبتی است که روزی گوبلز، وزیر تبلیغات دولت نازی هیتلر گفته است: «دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است... دروغ را به حدی بزرگ بگویید که هیچ‌کس جرات و فکر تکذیب آن را نکند.» او می‌گفت: «بعضی مواقع دروغ‌هایی می‌گفتم که خودم از آنها می‌ترسیدم.»

فاطمه تورانلو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
در جایی خواندم که غربیها فقط یک بار دروغ میگویند که آنهم این است (مادروغ نمیگوییم ) دیگر در تمامی زندگی دنبال زبانبازی وتوجیه کردن میباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
دروغگویی خوب نیست ،از فرد دروغگو باید پناه برد به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مثلا بگویید موجودی حساب خودم با زن و بچه ام روی هم هفت میلیونه.
بعدشم خواستید برید کانادا شامل مرور زمان میشه کسی یادش نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
در جراحی اقتصادی دولت ،ویز کشور گفت ۴ قلم گرون میشه فقط بعد ارز برداشت ۴ میلیون قلم گرون شد ، دروغ بود یا نه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ما هم نگرانیم قدیم یک خانم به بچه مریض اش شیر میداد چند نفر چادر میگرفتن جلوش الان دوربین در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مثل دولتمردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
کشورهای غربی مثل انگلیس که اَنکل دنیاست وآلمان وفرانسه که دست بسینه صعیونیم وآمریکا خوددصهیونیسم است بادلار حقوق بشر چه زن وچه بچه وچه مردرا تعیین میکنند این کشورها مملوع از فساد مالی وپرخاشگری میباشند
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۹:۱۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
به متن ارسالی شما + دادم،اما خواهشاً در نوشتن دقت بیشتری کن.
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
امریکا چرا نگران آن زنانی که در زندانهای خودش هستند نیست نگراندزناندفلسطیندنیست امریکا وسازمان ملل جنایتکارترین دنیاهستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
دروغ يکی از گناهان کبیره
فرقی نمیکنه از زبان دهن چه کسی بیاد بیرون
دروغگویان دشمنان‌ خدا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مثلآ اين دروغ آنقدر بزرگ است که باورش سخت‌
فرمودند ۹۰ هواپیما به‌ ناوگان هوايي اضافه شده‌ است‌ راسته يا دروغ!؟
اگر شده پس چرا آمار حمل مسافر زیاد نشده!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
فرمودند یک ماه بورس درست میشود فرمودند سالی یک میلیون مسکن می‌سازند فرمودند تورم به صفر می‌رسانند راست بود یا دروغ ؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۲:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
اتفاقات غزه نشون داد این سازمانهای بین المللی فقط برای منافع مستکبران طراحی شده دادگاه لاهه سازمان ملل شورای امنیت و ...
این قطعنامه ها و بیانیه ها رو بزارید در کوزه همش الکیه
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ایران بهشت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
این یه دروغ که باید باورش کنیم یکم بزرگتر بگو تا قانع تر بشیم خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
واقعا بهشت است من که عاشق وطنم هستم وهیچ جایی رو نمی تونم جایگزین کشورم کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
بله دروغ از اين بزرگتر!؟
خودوری اقتصادی وارداتی با قيمت حداقل ۱۰ هزار و حداکثر ۲۰ هزار دلاری که‌ قيمت پايه آن به ریال با قيمت دلار اتاق حداقل ۵۰۰ میلیون و حداکثر ۹۰۰ میلیون تومان
قيمت پايه خودروی هاي وارداتي در سامانه‌ که‌ تا فردا مهلت‌ داره پایین ترين قيمت ۱/۵ ميليارد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر دشمن ابدی ایران ، امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
قیمه ها را نریز تو ماستها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
فعلا که مجامع بین المللی ، از سازمان ملل گرفته تا حقوق بشر و آژانس انرژی هسته ای و....دروغی بیش نیست و اکثر قریب به اتفاق آنها در خدمت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل هستند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
کلا اين دنيا يه دروغ بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
این صفت که کاملا متعلق به شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
یه روزی دوباره غرب همین قتل عام تکرار خواهد شد اما اینبار با دست خودشان ومردم خودشان چرخ روزگار در حال چرخیدن است وقاتلیتن اینبار مردم خود را خواهند کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
من به عنوان یک زن ایرانی بهترین امکانات وتوجه رو دارم نسبت به زنان در جهان امروزی
Iran (Islamic Republic of)
Babak
۱۰:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
هر چی به خوردت دادن رو پس میدی آدم ندیدی که بفهمی تو چه فلاکتی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
بله دیگه وقتی چرندیات تلویزیون ایران فقط ببینی همین حسو داری. مثل یه گوسفند که هیچوقت بیرون آغل را ندیده، چه تصوری میتونه از بیرون داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
من بعنوان یک زن تحصیل کرده حق وحقوقی درکشورندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
۱۰.۵۴ لابد آدم زنان اروپایی و آمریکایی هستن به عنوان یه زن می گم عزیز دلم این طرز فکر که خودت رو آدم نمی دونی باعث میشه بچه بدون اعتماد نفس و دختری که خودش رو فقط به صرف اینکه اروپایی نیست یک انسان خود نا امید و بدون اصالت بشه عزیزم میل خودت ولی تو طرز فکرت تجدیدنظر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
بابک جان شما و امثال شما باید بروید عربستان که این همه با آمریکا دوست جون جونی هستند زندگی کنی تا به فهمی ایران بهشته.
زنان تو عربستان دقیقا مثل برده می مونن، نه حق رانندگی دارن، نه حق تحصیل دارن، نه حق دارن از یه تایمی به بعد بدون همسر بیرون بیان، هرچی همسر بگه همونه، چند همسری اونجا خیلی مرسومه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مثل اینکه شما ده ساله خبرهای دنیارو ندیدی عربستان همه چیزهایی که گفتی ازاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
قبول دارم من به عنوان یک زن ایرانی که دکترای تخصصی گرفتم و به هر آنچه دوست داشتم با تلاش در این مملکت رسیدم و مدیون این انقلاب هستم که نگاهش به زن ابزاری نیست و اگر این حرف رو نزنم جفا کردم از اروپا برام دعوت نامه اومد اما وطن انسان هویت انسان هست ترجیح می دم در کشور خودم آموزش بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
من به عنوان یک زن ایرانی امکانات شما رو ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
پاسخ به ۱۲:۳۰
حتما ازخانواده های معزز شهدا.وجانبازان عزیز هستی که رتبه ۴۰۰۰۰شما می‌شود ۴۰کنکور استاد دردانشگاه نمی‌تواند به شماها ازگل بالاتربگوید نمی‌تواند غیبت بزند نمی‌تواند پایان نامه شماراقبول نکند و.....ارزش دکترای تخصصی تو به اندازه پنجم ابتدایی یک روستایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
من همه جور آدم دیدم زنان فامیلهای دور ونزدیک خارج نشین پولدار هم دارم که افسردگی گرفتندهمش به خاطر برخوردهای ناهنجار اون کشورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
نه عزیز عربستان فعلا فقط حق رانندگی به زنان داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا این تیتر برای شما هم کارکرد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
تا نباشد چیزکی....... مردم نگویند چیزها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه زنانی که در ارتش امریکا
مورد ازار جنسی قرار میگیرند
چونکه صدایشان به
جایی نمیرسد
خودکشی میکنند .اصولا در کشورهای استعماری
زنان و حتی مردان تحت ازار قرار میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
خیلی هم از مردم ایران وقتی متوجه شدند پول هاشون تو بورس نابود شد یا خودکشی کردن یا سکته کردند ویا دق کردن مردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
الآن دغدغه مردم فقط بورسه دیگه کسی مجبور نکردند که سرمایه گذاری بکن بعد شما اوضاع اقتصادی جامعه را ببین چطور جرات می کنی تو بورس سرمایه‌گذاری کنی
Germany
قلی
۰۹:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا مثل شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
شما یه کم از خوبیهای خودتون بگید شرمنده بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
چرا رسانه های ما به خصوص در بحث فضای مجازی و کاریکاتور در یک عملیات روانی هماهنگ حقوق بشر غربی را در برخورد با غزه به چالش نمی کشند این فرصت دیگر تکرار نخواهدشد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
می‌فرمایید چالش در مقابل چه کسانی؟ اصلا کسی توی دنیا شما رو به حساب میاره؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
فعلا که عزیزم تو همین دنیا دادگاه بین المللی حکم میده ایرانم کشتی ابرررررررررررقدرت رو توقیف میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
۰۹:۰۷ همین که آمریکا جونتون و نوچه هاش هر اتفاقی تو دنیا میفته میندازند گردن ایران یعنی ما را به حساب میارن یا اینکه صبح تا شب تو چندین کانال معاند علیه ایران برنامه می‌سازند و تو فضای مجازی پویش راه می اندازند و ... پرچم ایران بالاست شما برو به فکر این باش شب عیدی این دلارهایی را که دستمزد گرفتی خرج چی کنی بابا جون
آخرین اخبار