آغاز طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آغاز طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند و با آماده‌باش بالغ بر ۴۵۰ نفر نیرو خبر داد.

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح نوروزی راهداری کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت : ۴۹ اکیپ راهداری و ۴۵۰ نیرو برای طرح نوروزی پای کار هستند.

وی تعداد راهدارخانه‌های ثابت و موقت استان را نیز ۴۶ مورد اعلام کرد که همه آنها برای ایام نوروز تجهیز شده و آماده هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از فعالیت گشت‌های راهداری به صورت شبانه‌روزی و در تمام محور‌های مواصلاتی استان در ایام نوروز خبر داد و تاکید کرد: در نقاط مستعد حادثه نیز اکیپ‌های راهداری با چراغ روشن مستقر خواهند بود و قبل از رسیدن مسافران به نقاط پرحادثه آنها را از احتمال وقوع حادثه آگاه می‌کنند.

کهریزی خاطرنشان کرد: به علاوه نیرو‌های واکنش سریع راهداری نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت اطلاع از بروز هرگونه حادثه، ظرف کوتاه‌ترین زمان نسبت به بازگشایی محور‌ها اقدام کرده و بتوانند به سایر دستگاه‌های امدادی نیز خدمات پشتیبانی ارائه دهند.

وی از آماده‌باش ۳۶ مجتمع خدمات رفاهی در محور‌های استان و نظارت مستمر بر فعالیت آنها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه ساعات طولانی رانندگی و خستگی یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز تصادفات است، تلاش می‌کنیم مسافران را به استراحت‌های کوتاه در این مجتمع‌ها ترغیب کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای پویش «همراهان سفر» ازسوی راهداری نیز همزمان با طرح نوروزی خبر داد که در قالب آن برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری از سوی راهداری برای مسافران، رانندگان، خانواده‌ها و خصوصا کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

به گفته کهریزی، این طرح به صورت شاخص در یکی از مجتمع‌های خدمات رفاهی در محور پرتردد کرمانشاه - همدان اجرا خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار