اوپک: رشد اقتصادی جهان در سال جاری ۲.۸ درصد خواهد بود

سازمان اوپک گزارش اقتصادی ماه مارس خود را امروز منتشر ساخت.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام جهان موسوم به اوپک یکی از مهمترین کارتل‌های نفتی محسوب می‌شود که به صورت ماهانه، فصلی و سالانه اقدام به صدور گزارش‌هایی درباره شرایط اقتصادی جهان می‌کند. گزارش ماه مارس این نهاد به تازگی منتشر شد. 

به گزارش تله تریدر، در گزارش ماه مارس اوپک که امروز (سه شنبه) منتشر شد، درباره شرایط اقتصادی جهان آمده است: میزان رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ با تجدید نظر جدید به ۲.۸ درصد خواهد رسید. در گزارش ماه فوریه این نهاد رشد تولید ناخالص داخلی جهان ۲.۷ درصد پیش‌بینی شده بود. 

اوپک برآورد کرده است که میزان رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۵ به ۲.۹ درصد برسد. این افزایش رشد ناشی از انتظارات برای کنترل تورم جهانی در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است. 

در گزارش این نهاد پیرامون تقاضا برای نفت خام نیز آمده است: میزان تقاضا برای طلای سیاه در سال جاری میلادی شاهد رشد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای خواهد بود. در سال ۲۰۲۵ نیز تقاضا برای نفت خام یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رشد را تجربه خواهد کرد.

تحریم‌های روسیه به دلیل جنگ اوکراین، تنش‌های موجود در خاورمیانه به دلیل جنگ غزه و نیز رقابت‌های اقتصادی میان چین و آمریکا از جمله مواردی است که می‌تواند بازار جهانی نفت خام را تحت تاثیر خود قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار