شکایت از دانشگاه کلمبیا به دلیل تعلیق دو گروه دانشجویی حامی فلسطین

دانشگاه کلمبیا آمریکا اکنون به دلیل تعلیق دو گروه دانشجویی حامی فلسطین مورد شکایت قرار گرفته است.

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان، لابی‌های صهیونیستی را دومین لابی قدرتمند در آمریکا می‌داند که می‌توانند با نفوذی که دارند شرایط را برای مخالفان سیاست‌های اسرائیل تیره و تار کنند. اخراج از دانشگاه‌ها بخشی از قدرت نفوذ این افراد است. 

به گزارش الجزیره، پس از تعلیق دو گروه دانشجویی از سوی موسسه آیوی لیگ به اتهام نقض سیاست‌های آموزشی به دلیل آنچه لفاظی‌های تهدید آمیز و ارعاب خوانده شده بود، اکنون از دانشگاه کلمبیای آمریکا به دلیل این موضوع شکایت شد. 

بر این اساس، اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک و گروه حقوق فلسطین، دو گروه فعال حقوق در آمریکا علیه دانشگاه کلمبیا به دلیل تعلیق غیرقانونی بخش‌های دانشجویان برای عدالت در فلسطین (SJP) و صدای یهودیان برای صلح (JVP) شکایت کردند. این دو گروه به دلیل شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز به حال تعلیق درآمده بودند. 

در بیانیه منتشر شده پیرامون این شکایت آمده است: این گروه‌های دانشجویی به طور مسالمت آمیز تنها پیرامون یک بحران جهانی صحبت کرده بودند، اما دانشگاه کلمبیا قوانین خود را نادیده گرفته و این دو گروه را به حالت تعلیق درآورد. این اقدام به صورت تلافی جویانه رخ داده و با اصول آزادی بیان که دانشگاه‌ها باید از آن دفاع کنند، مغایر است. 

از هفتم اکتبر سال جاری میلادی تاکنون دانشگاه‌های آمریکا تحت فشار‌های شدید لابی‌های صهیونیستی به دلیل اعتراض دانشجویان به حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه قرار دارند به طوری که ریاست دانشگاه هاروارد به دلیل دفاع از حق آزادی بیان دانشجویان در اعتراض به رژیم اسرائیل مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
در آمریکا بیشترین حمایت‌ها از صهیونیستها میشود واین گروه اقلیت قدرتمند آمریکا باعث عدم آزادی در آمریکا هستند من چند صباحی در آمریکا زندگی کردم واختناق را احساس کردم آنجا صهیونیستها و وهابی ها آزادند وبه شدت تبلیغ میکنند ! مسیحی ها هم دنباله رو آنها هستند !
آخرین اخبار