تشدید بازرسی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی

مدیر کل دامپزشکی استان از شروع طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان و عید نوروز خبرداد.

فتاحی گفت: این طرح از ۱۹ اسفند با هدف تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر روند تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی  و حفظ سلامت مصرف کنندگان اجرا می شود.
 او افزود: در این طرح هزار و ۹۰۵ واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط ۵۳ اکیپ ثابت و سیار متشکل از تعداد ۱۰۲ نفر از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی و طیور در حاشیه خیابان و به صورت دوره گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی خودداری کنند.
فتاحی افزود: شهروندان مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته بندی بهداشتی که دارای مشخصه‌های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا (حداکثر ۷۲ ساعت پس ازتولید) و شرایط نگهداری (حتما داخل یخچال درب بسته و دارای برودت ۰ الی ۴ درجه سانتیگراد) تهیه کنند.
او گفت: خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته بندی در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلب‌های احتمالی ممنوع است و مردم باید از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه بندی شده در مغازه مرغ فروشی خودداری کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی افزود: شهروندان در ایام تعطیل به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی جهت خرید توجه کافی داشته باشند.
فتاحی از مردم درخواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ تماس گرفته و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی را در کنترل و بازرسی‌های بهداشتی یاری کنند.

طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی تا پایان ماه مبارک رمضان در استان مرکزی ادامه دارد.

برچسب ها: گوشت ، نظارت ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.