۱۶ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال برای نهالکاری در بجستان خراسان رضوی تخصیص یافت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان گفت: ۱۶ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون برای نهال کاری در ۱۵۷ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان تخصیص یافته است.

محمد رضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان گفت: با صرف این میزان اعتبار، انواع نهال با مشارکت بخش‌های مردمی و اداره‌ها و نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف در سطح ۱۵۷ هکتار از زمین‌های "ذبیح آباد" و بخش "یونسی" کاشته شد.

او افزود: با توجه به آن که بجستان رویشگاه گیاهان دارویی و صنعتی است طرح بهره برداری از این نوع گیاهان در هفت منطقه این شهرستان مصوب شده است و از ابتدای امسال هزار و ۸۰۰ هکتار از مراتع بجستان با هدف کشت گیاه دارویی "آنغوزه" احیا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان ادامه داد: اجرای طرح‌های مدیریت پرورشی و اصلاح جنگل‌های دست کاشت در ۱۷۰ هکتار از زمین‌های جنگلی یونسی و ذبیح آباد و ۹۳ هزار هکتار عملیات پیش آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی و طرح آبیاری سنواتی ۸۰ هکتار در بخش یونسی از دیگر اقدام‌های اداره منابع طبیعی بجستان طی سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

نخعی بیان کرد: در زمینه حد نگار (کاداستر) عرصه‌های منابع طبیعی و تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی و انفال، سند ۳۲ پلاک از این زمین‌ها در مجموع به میزان ۱۰۹ هزار و ۳۵ هکتار در این شهرستان به نام دولت صادر شده و به ۱۸۰ فقره استعلام زمین‌های متقاضیان پاسخ داده شده است.

او تصریح کرد: از مجموع ۳۸ پرونده تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی بجستان طی امسال ۲۲ فقره آن تاکنون مختومه شده و ۱۶ پرونده دیگر در حال رسیدگی در دادگاه و بررسی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بجستان تاکید کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های منابع طبیعی استعدادیابی اراضی، تعیین کاربری مناسب اراضی و انتقال زمین به متقاضیان با هدف اشتغالزایی و کمک به چرخه اقتصاد و تولید است که از مجموع ۴۲ مورد تقاضای واگذاری این زمین‌ها ۳۰مورد موافقت، ۲ مورد در دست بررسی و ۱۰ مورد به دلیل واقع شدن در محدوده‌های ممنوعه مخالفت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.