پاکسازی مسیر‌های اصلی گردشگری بافت تاریخی شهرستان اردکان

رئیس هیئت مدیره انجمن چارسوق کویر اردکان گفت: آیین پاکسازی بافت تاریخی اردکان با عنوان غبارروبی خاطره‌ها در این شهرستان برگزار شد.

محمد پورروستایی اردکانی رئیس هیئت مدیره انجمن چارسوق کویر اردکان هدف از برگزاری مراسم نمادین پاکسازی بافت تاریخی را که تعدادی از مسیر‌های اصلی گردشگری بافت تاریخی شهر از زباله پاکسازی شد، نشان دادن فرهنگ کهن خانه تکانی و آمادگی مردم شهر اردکان برای استقبال از مهمانان و مسافران نوروزی دانست.

وی افزود: هر ساله این مراسم در آخرین پنجشنبه سال توسط این انجمن و با حضور اعضای آن، ساکنین بافت تاریخی و فعالین حوزه گردشگری برگزار می‌شود که امسال نیز به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان، در روز قبل از آغاز این ماه مبارک برگزار شد.

او تصریح کرد: این مراسم در سال‌های اخیر، مورد توجه دیگر انجمن‌ها و تشکل‌های میراث فرهنگی کل کشور قرار گرفته است به گونه‌ای که مراسم مشابهی در دیگر شهر‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور جهت پاکسازی و استقبال از مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم که تعدادی از دانش آموزان دبیرستان ماندگار شرف و نونهالان آموزشگاه فرهنگ مهر حضور داشتند به تمامی حاضرین هدایایی تقدیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار