رتبه بندی بیش از ۲۰ هزار معلم در استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰ هزار معلم استان مشمول رتبه بندی شده اند.

رسول شیدایی گفت: قانون رتبه بندی معلمان اسفند سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و از اوایل تابستان پارسال همکاران فرهنگی مستندات خود را در سامانه رتبه بندی بارگذاری کردند که آبان امسال ابتدا رتبه آموزشیار معلم و یا رتبه یک برای همه مشمولین در نظر گرفته شد و احکام مربوطه صادر شد.

او همچنین گفت: پس از اتمام بررسی مدارک و اسناد بارگذاری شده در سامانه، رتبه اصلی معلمان تعیین و در بهمن پارسال برای صدور احکام به ادارات تابعه ابلاغ و معوقات مربوطه از تاریخ اجرا پرداخت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در استان همدان ۲۰ هزار و ۱۲۵ معلم مشمول رتبه بندی شدند و با توجه به این که سامانه اعتراضات رتبه بندی فعال شد، ۱۲ هزار و ۱۹۲ نفر نسبت به رتبه‌ها اعتراض داشتند که مورد بررسی قرار گرفت و رتبه، هشت هزار و ۳۴۵ نفر ارتقا یافت.

رسول شیدایی با بیان اینکه با تدابیر انجام شده مشکل کمبود معلم در همدان را مدیریت کرده ایم، گفت: مشکلی از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده وجود ندارد و با برنامه ریزی‌های انجام شده سال تحصیلی را بدون کمبود نیرو آغاز خواهیم کرد.

او همچنین گفت: ۴۴۳ نفر در مرحله اول و ۲۱۸ نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آموزگار ابتدایی عادی و استثنایی از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ (برگزاری آزمون) و به طور مجموع ۶۶۱ نفر در آموزش و پرورش همدان جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲۳۷ نفر دبیر و هنرآموز نیز از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ در استان امسال جذب شدند.

رسول شیدایی گفت: ۴۵۱ نفر از طریق آزمون سراسری در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و ۵۳ سرباز وظیفه به‌کار گرفته شده است.

او گفت: ۷۷ زمین چمن مصنوعی داخل مدرسه‌ای با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در فضا‌های آموزشی استان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برای ساخت این زمین‌های ورزشی، ۲۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و خیران و دیگر نهاد‌های دولتی و غیر دولتی هزینه و با اجرای این طرح در مجموع ۴۳ هزار متر مربع فضای ورزشی روباز به سرانه ورزشی دانش آموزی استان همدان اضافه شد.
استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی یا مدرسه با ۳۲۴ هزار دانش آموز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.