رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران چه پیامی برای غرب دارد؟

مهم‌ترین راهبرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرایط حاضر، حفظ و حراست از منافع و منابع اقتصادی نظام اسلامی و مردم است.

در روز‌هایی که قدرت نظامی آمریکا در دریای سرخ در برابر نیرو‌های یمنی به زانو و استیصال درآمده است، آب‌های آزاد منطقه شاهد یک رزمایش بزرگ و قدرتمند با حضور توان دریایی ایران، چین و روسیه است تا به قدرت‌های استعمارگر بفهمانند دیگر زمان اشغالگری در منطقه پایان یافته است و این کشور‌ها خودشان توان برقراری ثبات و امنیت آب‌های منطقه و پیرامونی خودشان را دارند.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند برگزار شد. مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ در حالی آغاز شده که در این رزمایش یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری کشور‌های چین و روسیه شرکت دارند و نمایندگانی از کشور‌های عمان، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و آفریقای جنوبی نیز حضور دارند. هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چندجانبه میان کشور‌های شرکت‌کننده و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشور‌ها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است. از اهداف دیگر این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

آن‌گونه که گفته می‌شود، در رزمایش دریایی مشترک ایران با روسیه و چین که در حال برگزاری است، از دیگر کشور‌ها هم دعوت شده در این رزمایش شرکت کنند. مهم‌ترین راهبرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرایط حاضر، حفظ و حراست از منافع و منابع اقتصادی نظام اسلامی و مردم است. این رزمایش با هدف تأمین امنیت منطقه و منافع مشترک اجرا می‌شود. ایران با همراهی کشتی‌های کشورمان در دریا، از کشتیرانی خود حراست و برای تأمین امنیت و ایمنی به کشور‌هایی که نیاز به حمایت دارند، کمک می‌کند. گفته می‌شود با پشتیبانی‌های وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح، تا پایان امسال الحاق چند کشتی به ناوگان نیروی دریایی پیش‌بینی شده است. جمهوری اسلامی ایران در حالی در این رزمایش به قدرت و توان بومی خود متکی شده که چندی پیش هم در رزمایش مشابهی در سواحل دورتر از کشورمان حضور یافته است.

منبع: صبح نو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
اگه ایران نبود روسیه و چین نابود شده بودن
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
براى پولداران و دولتيان و شاسى بلند سواران مشكلى نيست پيامدش براى طبقه ما اينه كه سفرمون كوچيكتر و اقلام خوراكى و مسكن و زندگى برامون گرونتر و گرونتر ميشه سال مهار تورم هم پيامداش الان كاملا واضحه سكه ٣٤ و ٦٠٠ و دلار ٥٨ تومن. منتشر كنيد نه توهين بود نه ناسزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پیام اینکه ما احساس خطر کردیم اما جلوت وایمیستیم. خدا عاقبتمون رو بخیر کنه. با طناب چین و روسیه رفتن تو چاه تجربه بدی داشته تا حالا.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۱:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
همین اقتدار یعنی بستن راه ارتباطی و نفوذ و دخالت غرب در شرق و قطع تهاجم غرب به شرق
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۱:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
آیا هر کدام در تجهیز دیگری به پیشران های اتمی و ناوهای هواپیمابر هم مشارکتی اینگونه دارند ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
هر کدام در یکی از سه اقیانوس جهان قدرت نمایی کند که در صورت تهدیدی هر سه به کمک هم بیایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پیام صلح و دوستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
اقتدار ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
برای دنیا هیچ پیامی ندارد ولی برای مردم ایران چرا !
این برزخ معاش ادامه دار خواهد بود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
برزخ معاش دوران پهلوی و قبل از اون بود که مردم سالی یه بار بزور برنج میخوردند....بدبختی اونجا بود نه معیشت داشتند نه قدرت ..نه غرور..تا جایی که نخست وزیر رزم آرا گفت ایرانی نمیتونه یه لولهنگ (آفتابه گلی)بسازه....خود باوری رو ببین در چه حد بوده
الان چی شدیم،⁦??⁩⁦??⁩
روسیه ازما تجهیزات نظامی میخره