امام جمعه ایلام:

در ماه رمضان نور قرآن در جامعه منتشر شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فضای استان در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است؛ باید بیشتر از دیگر ماه‌های سال قرآنی شود.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به نقش مدیران در ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: فردی که در یک جایگاه اجتماعی و مدیریتی قرار دارد و می‌تواند در اجرای احکام الهی تأثیرگذار باشد؛ باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشد.

وی با تأکید بر اینکه شکرگذاری این نعمت ارزشمند، تلاش برای ترویج احکام و ارزش‌های الهی است، تشریح کرد: مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید توان و ظرفیت خود را برای نشر و ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی به کار بگیرند.

وی تصریح کرد: ایلام به عنوان پایتخت زائران عتبات عالیات در ایام ماه مبارک رمضان، باید از چهره‌ای معنوی و مذهبی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه فراگیر کردن فرهنگ روزه‌داری با همه ظرفیت‌ها و با حضور مبلغان مذهبی بایستی در سطح جامعه ترویج داده شود، افزود: با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و حضور گردشگران، رعایت شئونات دینی و اسلامی بایستی مورد توجه گردشگران باشد.

وی با تاکید بر این که در ایام ماه مبارک رمضان باید مراقب باشیم که حُرمت احکام دینی و اسلامی شکسته نشود، ادامه داد: مسافران و گردشگران نوروزی نباید به روزه‌خواری تظاهر کنند و البته شرایط لازم برای مسافران و گردشگران نیز باید فراهم شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به تعطیلی برخی صنوف در طول روز از جمله اغذیه فروشی‌ها برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: با توجه به کاهش درآمد این قشر، صاحبان املاک با مستأجران و اغذیه فروشان، همکاری کنند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان این که در خصوص تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری استان در این ایام باید مطابق و بر اساس قانون عمل شود، گفت: در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی استان لازم است که گروه‌هایی برای حفظ شئونات اسلامی، پخش اذان، اقامه نماز جماعت، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی تشکیل شود.

حجت الاسلام محمود حاتمی نیز در این نشست گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز و حضور مسافران و گردشگران در استان، لازم است که حفظ شئونات دینی و ارزش‌های اسلامی مورد توجه همه مردم استان و به ویژه مسافران و گردشگران ورودی به استان قرار گیرد.

وی با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایض الهی و دین مبین اسلام است، افزود: باید آگاه باشیم که دشمن در کمین است؛ چرا که دشمن از ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و جریان اغتشاشات، سیلی‌های محکمی خورده است و البته شکست دشمن با توکل بر خدا حتمی است.

در این نشست دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در خصوص برگزاری آیین‌ها و برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای قرآنی و دینی در سطح استان متناسب با این ایام با هم بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.