برگزاری رویداد فناورانه آستک برای مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما

دبیر اجرایی رویداد آستک گفت: رویداد ملی فناورانه آستِک با هدف جذب سرمایه گذار برای مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما در شهر کرمان برگزار شد.

امیری مدیرعامل شرکت هادیان توسعه فردا گفت: رویداد استارت آپی آستک با هدف هم اندیشی و ارائه ایده‌های جدید و نوآورانه در حل یکی از مهمترین چالش‌های حوزه تولید خرما در سال‌های اخیر، برنامه ریزی و با موفقیت اجرا گردید، این رویداد با محوریت شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان و با حمایت و پشتیبانی کلیه سازمان‌های متولی در حوزه خرما و فناوری و همچنین حمایت قوی بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار اجرا گردید.

وی افزود: فرخوان ایده در نیمه اول بهمن ماه ۱۴۰۲ به صورت کشوری انجام شده و پس از دریافت ایده‌ها، کمیته داوری اولیه در تاریخ ۱۲ اسفند با هدف انتخاب ایده‌های حائز شرایط انجام شد در تاریخ‌های ۱۵ و ۱۶ اسفند، جلسات منتوری برای ایده‌های برگزیده در مرحله داوری اولیه برگزار شد و تیم‌ها آماده ارائه در روز اختتامیه شدند. اختتامیه با ارائه ۱۲ تیم به صورت حضوری و آنلاین از استان‌های مختلف کشور انجام شده و در نهایت تیم داوری ۳ ایده را به عنوان ایده برتر و ۳ ایده را به عنوان ایده‌های شایسته نشان تقدیر انتخاب کردند. تیم‌های برگزیده در محور‌های مختلف پیشگیری، شناسایی و مبارزه با آفت ایده‌های نوآورانه داشتند. 

امیری اضافه کرد: از نقاط قوت برگزاری این رویداد ارائه ایده از سراسر کشور و وجود ایده‌های کاربردی و کم هزینه در میان ایده‌های برتر بود که این موضوع باعث خوشبینی سرمایه گذاران و تمایل به حمایت از ایده‌های برتر شد.

وی افزود: رویداد آستک علاوه بر هدف جذب ایده، هدف آگاه سازی نخل داران و ایجاد حساسیت در میان بدنه کشاورزان برای مشارکت در مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما را نیز داشته و تلاش شد اهمیت این چالش بیش از پیش در میان ذینفعان مشخص شود. 

امیری در پایان از کلیه حامیان رویداد قدردانی کرد و اطمینان داد، پیگیری برای بهم رسانی صاحبان ایده و سرمایه گذاران دنبال خواهد شد و دبیرخانه رویداد تا زمان مدیریت آفت سرخرطومی حنایی خرما با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.