تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای اولین بار در ایران

برای اولین بار در ایران، محلول نگهداری بافت پیوندی که توسط محققان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی تولید شده است، از سازمان غذا و دارو مجوز تولید کسب کرد.

پس از نزدیک به ۵ سال تلاش و پیگیری، محلول نگهداری بافت پیوندی (کلیه، کبد و…) به عنوان اولین محصول موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital) پژوهشگاه رویان و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان موفق به اخذ کد ۱۶ رقمی IRC: Iran Registration Code (شناسه و پروانه ریز فراورده‌های دارویی) از سازمان غذا و دارو شد.

مراحل تحقیق و توسعه این محصول با برند ویسکانزینیل (WISCONSINIL) در شرکت زیست فناوران نیلفر انجام شد و راهبری محصول تا مرحله نهایی و تجاری‌سازی آن با مشارکت این شرکت و شرکت ژن آسا طب محقق شده است.

شروع تولید این فرآورده دارویی، دستاوردی مهم برای کشور است که حداقل نیاز مبرم بیمارستان‌ها و مراکز پیوند کشور برای این محصول سالیانه درحدود ۱۰۰۰۰ لیتر برآورد می‌شود؛ در حال حاضر این فرآورده دارویی فقط از طریق واردات تأمین می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تولید داخلی محلول نگهداری بافت پیوندی، مصرف کشور بالغ بر ۱۷۰۰۰ لیتر شود. شایان ذکر است، صرفه جویی ارزی از محل تولید داخلی این محصول بیش از ۵ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: روابط عمومی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
درود بر دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
واقعا دست وزیر بهداشت درد نکنه خیلی به بهداشت و سلات مردم رسیدگی کرده علی الخصوص مستضعفین و پا برهنه ها // در شبکه سلامت ساعت ۶.۳۰ روز ۲۱ خبرنگار از یه بیمارستان خصوصی گزارشی تهیه کرده بود // بخش اطفال و رسیدگی به اطفال و گرفتن جشن تولد برای بیماران / اتاق بازی برای اطفال // واقعا منقلبم کرد
آخرین اخبار