معاون استاندار:

ورزش در سیستان و بلوچستان به معنای واقعی، محور وحدت و همبستگی است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مردمان اصیل این سامان اعم از شیعه و سن در سیستان و بلوچستان نشان دادند؛ ورزش به معنای واقعی کلمه؛ محور وحدت و همبستگی است.

 رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم رسم جوانمردی که با حضور جمعی از ورزشکاران استان برگزار شد، اظهار داشت: قدردان همه ورزشکارانی که به رسم جوانمردی و پهلوانی به هویت، پرچم و شهدایمان در اوج هجمه‌ها پای بند بودند، هستیم.

وی افزود: شهدا مصداق واقعی پهلوانی هستند که راه و منش و مرام پهلوانی را به بهترین وجه نشان دادند.

شریفی اذعان کرد: ورزشکاران ما فارغ از مسئله قومی و مذهبی فارغ از هر گونه جانبداری و تعصب؛ به وطن، پرچم و هویتشان عشق می‌ورزند و پاسدار آنها هستند.
 
معاون استاندار گفت: با روحیه ورزشکاری و عبور از خطوط قرمز فرضی می‌توانیم عقب ماندگی هار را جبران کنیم و سیستان و بلوچستان را بسازیم.

 معاون استاندار بیان داشت: مردمان خوب، فهیم، غیور، مرزدار و نخبگان سیستان و بلوچستان با هم افزایی توانایی شناخت و حل مسائل استان را دارند.

وی اذعان کرد: ما حتماً باید مقام مفاخر، مشاهیر و پهلوانان زنده را ارج نمهیم.

شریفی با اشاره به توسعه زیرساختی بیان داشت: از توسعه باید حتماً پیوست اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای هم داشته باشد.

معاون استاندار گفت: ورزشکاران و نخبگان استان نشان دادند که فارغ از تعصبات دلشان برای همبستگی و هویت ملی ایرانی می‌تپد.

شریفی تاکید کرد: ورزشکاران نماینده شایسته‌ای برای این سامان و مرز و بوم هستند که ما مفتخریم عضو کوچکی از آن هستیم.

وی با اشاره به بازتاب انگاره های منفی از استان سیستان و بلوچستان بر جبران این بازتاب‌ها تاکید کرد و افزود: سیستان و بلوچستان باید به اسم شهدا، پهلوانان و ورزشکاران آن معرفی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: رسانه، فضای مجازی، دیپلماسی عمومی و  نخبگان ما با دیپلماسی و زبان ورزش که یک زبان بین المللی است به بازتاب انگاره‌های مثبت اقدام کنند.

شریفی خاطر نشان کرد: تیم اجرایی و مدیریتی سیستان و بلوچستان با تمام توان در کنار جامعه ورزشی استان هستند.

وی با اشاره به تهاجم همه جانبه برای ایجاد یاس و ناامیدی و کاهش مشارکت اجتماعی بیان داشت: با توجه به سرمای بی سابقه، سیل و اتفاقاتی که رخ داد، مردم ما نشان دادند؛ که پای کار انقلابشان هستند.

معاون استاندار با تقدیر از مجریان این برنامه گفت: این اقدام مناسب اثر وضعی میدانی بسیار خوبی دارد و باعث قوت قلب همکاران من در مجموعه استانداری، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و سازمان بسیج و سپاه که در آنجا تمام قد پای کار هستند، می‌شود.

شریفی با اشاره به حضور استاندار و تیم کاریشان از روز ۱۱ اسفند تاکنون در مناطق سیل زده اضافه کرد: با این حضور، علاوه بر امدادرسانی‌های تاکتیکی در مواقع اضطراری، یک مطالعه ریشه‌ای و بنیادی برای اینکه دوباره شاهد چنین مشکلاتی نباشیم، انجام می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار