امضای سند همکاری حمل‌ونقل جاده‌ای میان ایران و افغانستان

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان دیدار و گفتگو کرد.

جواد هدایتی مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران با حمیدالله آخندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان دیدار کرده است.

در این دیدار سند همکاری حمل‌ونقل جاده‌ای میان ایران و افغانستان نیز به امضا رسیده است.

گفته شده که در این دیدار مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران بر اراده این کشور به افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور، تقویت کریدورهای ترانزیتی و اهمیت تکمیل راه‌های هرات- مزار شریف جهت سهولت دسترسی به کشورهای آسیای میانه برای سایر کشورهای منطقه تاکید کرده است.

این مقام ایرانی همچنین با استقبال از تصمیم دولت افغانستان مبنی بر استفاده از ظرفیت بندر چابهار، از آمادگی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دولت جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری و تسهیل ترانزیت کالاها برای تجار افغانستان در قالب زنجیره خدمات لجستیکی در پسکرانه بندر چابهار و پایانه های مرزی مشترک خبر داده است.

وزارت ترانسپورت طالبان گفت در این دیدار در باره توافقات دوجانبه میان هیئت تخنیکی این گروه و هیئت ایرانی روی کاهش هزینه‌های ترانسپورت جاده‌ای، توسعه و تسهیل روابط دوجانبه ترانسپورت بین‌المللی و دیگر موضوعات گفتگو شده است.

گفتنی است که وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان تا هنوز اطلاعیه تازه ای در مورد امضای این توافقنامه همکاری منتشر نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار