نگاه ایجابی و اجتماعی به چهارشنبه آخرسال در پرتو آگاهسازی و آموزش همگانی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخر سال، نگاهی ایجابی و اجتماعی است نه سلبی، لذا آموزش همگانی به مردم و آگاهسازی آنان در بحث خطرات مواد محترفه و عبرت آموزی آن از سال‌های گذشته در راس همه اقدامات معاونت اجتماعی فراجا و استان در این روز‌ها بوده است.

سرهنگ حکیم عبداللهی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخر سال، نگاهی اجتماعی است و نقش والدین و خانواده‌ها به منظور پیشگیری از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال بسیار مهم است.

او می‌گوید: پلیس شادی و تخلیه هیجان را در نسل نوجوان و جوان جامعه که باعث شادی است را کاملا مثبت و منطقی می‌داند؛ اما زمانی که پای آزردن دیگران و نارضایتی مردم در میان باشد موضوع متفاوت می‌شود و انتظار مردم نیز از پلیس به دلیل آنکه مجری قانون است و در قانون مجازات اسلامی برای افراد مخل نظم و امنیت مجازات در نظر گرفته شده است، چیزی جز برخورد قانونی نیست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان در خصوص خطرناک بودن مواد محترقه که به وسیله افراد سودجو در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌گیرد، ادامه داد: بسیاری از آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و خانواده‌ها بایستی مراقبت‌های لازم را از آنان به عمل آورند.

این مقام مسئول گفت: نگاه انتظامی به مراسم چهارشنبه آخر سال، نگاهی ایجابی و اجتماعی است نه سلبی، لذا آموزش همگانی به مردم و آگاهسازی آنان در بحث خطرات مواد محترفه و عبرت آموزی آن از سال‌های گذشته در راس همه اقدامات معاونت اجتماعی فراجا در این روز‌ها بوده است.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به خانواده محور کردن رسم چهارشنبه آخر سال گفت: همواره رویکرد پلیس بر این است که ضمن یک تعامل هدفمند و کار آمد با مردم و خانواده‌ها در پیشگیری از جرایم اجتماعی، در حفظ امنیت با مشارکت مردم قدم بردارد چرا که تولید و حفظ امنیت یک محصول جمعی است و تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و بویژه مردم و خانواده‌ها در آن نقش اصلی و اساسی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.