کاهش ۲۴.۷ درصدی سود آرامکو در سال ۲۰۲۳

شرکت آرامکو عربستان اعلام کرد سود این شرکت در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

گروه نفتی آرامکو عربستان روز یکشنبه پس از ثبت رکورد سود در سال ۲۰۲۲، کاهش ۲۴.۷ درصدی سود خالص خود را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد.

براساس گزارش المیادین، این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام سیاه، به کاهش تولید خود تا ژوئن آینده ادامه می‌دهد.

این شرکت افزود: درآمد خالص آن در سال گذشته به ۴۵۴.۷ میلیارد ریال سعودی معادل ۱۲۱.۲۵ میلیارد دلار رسیده است در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۶۰۴.۰۱ میلیارد ریال سعودی معادل ۱۶۱.۰۷ میلیارد دلار رسیده بود.

آرامکو علت اصلی این کاهش را کاهش قیمت نفت خام و مقادیر فروخته شده و همچنین کاهش قیمت فرآورده‌های پالایشی و شیمیایی عنوان کرد. پس از اینکه قیمت نفت پس از جنگ در اوکراین به اوج خود رسید و به بیش از ۱۳۰ دلار در هر بشکه رسید، در سال گذشته به ۸۵ دلار کاهش یافت که در سود آرامکو منعکس شد تا اینکه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۸ درصد کاهش یافت.

بر اساس آنچه که توسط اداره کل آمار اعلام شد، این منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی واقعی در عربستان سعودی در سال گذشته به میزان ۰.۸ درصد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
شرکت آرامکو اتفاقا در سال 2023 حدود 30 درصد سود بیشتری به سهم داران و دولت عربستان پرداخت کرده و با وجود کاهش تولید و افت قیمت نفت خام سود بیشتری نسبت به سال قبل داشته است. این شرکت حدود98 ملیارد دلار سود پرداخت کرده است. و ارزش سهامش بالا رفته است. منبع این خبر شما از کجاست و چقدر موثق است.؟؟؟؟
آخرین اخبار