روایت نیویورک تایمز از افزایش نگاه منفی اماراتی‌ها به عادی‌سازی روابط

نیویورک تایمز می‌گوید که نگاه منفی اماراتی‌ها به توافق عادی‌سازی در حال افزایش و یافتن حامیان برای آن دشوار شده است.

در طول تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، امارات روابط خود را با این رژیم اشغالگر حفظ کرد، اما با افزایش خشم علیه رژیم صهیونیستی، این روابط تحت فشار است.

به نوشته روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، این روزنامه اعلام کرد: همین چند سال پیش، بسیاری از شهروندان اماراتی مایل بودند به گرمی در مورد روابط نوظهور کشورشان با اسرائیل صحبت کنند، اما اکنون در حالی که بمباران چند ماهه اسرائیل به غزه خشم را در سراسر جهان برانگیخته است. یافتن حامیان امارات برای این معامله دشوار است.

این روزنامه به نقل از یک تاجر اماراتی که زمانی روابط اقتصادی با اشغالگران را ترویج می‌کرد، نوشت که او شورای بازرگانی امارات و رژیم صهیونیستی را ترک کرده و چیز دیگری برای گفتن ندارد. نیویورک تایمز همچنین گزارش داد که برخی از اماراتی‌ها از توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ناامید هستند، اما آن‌ها از ترس از سابقه دستگیری منتقدان توسط سران امارات می‌ترسند که صحبت کنند.

خشم نسبت به رژیم صهیونیستی و متحد اصلی آن یعنی آمریکا، به دلیل بمباران و تهاجم این رژیم به غزه، به شدت در جهان عرب برافروخته شد، که باعث شد برخی از کشور‌های عربی در رابطه خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنند.

این روزنامه تایید کرد که رکود دیپلماتیک ناشی از جنگ، سفارت و کنسولگری رژیم صهیونیستی در امارات را به تنها نمایندگی دیپلماتیک کاملا عملیاتی در جهان عرب تبدیل کرده است. این روزنامه آمریکایی فاش کرد که بسیاری از خطوط هوایی دولتی پرواز‌های خود به اراضی اشغالی را به حالت تعلیق درآورده اند و امارات متحده عربی را به تنها کشوری در خاورمیانه تبدیل کرده است که مردم می‌توانند مستقیماً به آنجا سفر کنند.

اما علیرغم فشارها، مقامات اماراتی می‌گویند که قصد قطع روابط ندارند. تحلیلگران انتظار ندارند که امارات از توافق عادی سازی خارج شود، زیرا این یک راه نجات دیپلماتیک برای رژیم صهیونیستی است، در حالی که روابط این کشور با سایر کشور‌های عربی رو به وخامت است. 

به همین ترتیب، نوآ گاستفروند، یکی از بنیانگذاران صهیونیستی Tech Zone، گروهی که کارآفرینان و سرمایه گذاران فناوری اماراتی و صهیونیستی را به هم متصل می‌کند، گفت: مرحله عاشقانه پیمان آبراهام (توافق عادی سازی روابط) به نوعی محو شده است و ما اکنون وارد مرحله واقع بینانه شده ایم. فهمیدن این آسان خواهد بود.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد که بسیاری از اماراتی‌ها از مصاحبه در مورد تجاوز به غزه یا روابط امارات با رژیم صهیونیستی از ترس خودداری کردند. اما یکی از اماراتی‌های بیست و چند ساله اش پذیرفت که صحبت کند، به شرطی که فقط با نام میانی اش که سالم بود، شناخته شود.

سالم احساس بیگانگی رو به رشد خود را توصیف کرد، زیرا از زندگی راحت در میان آسمان خراش‌ها و کافه‌ها لذت می‌برد، در حالی که تصاویر مرگ و ویرانی از غزه پخش می‌شد. او گفت: روابط با اسرائیل ناامیدکننده بود، به ویژه از آنجایی که او و بسیاری از اماراتی‌ها به این دلیل تربیت شده بودند که فلسطینی‌ها را برادرانی می‌دانند که باید از آن‌ها محافظت شود.

سالم افزود: او اکنون معتقد است که توافقنامه آبراهام تلاشی برای جلب حمایت متحدان غربی امارات بود و این باعث شد که او احساس کند ارزش‌های کشورش برای فروش است.

به گفته مؤسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک، تا نوامبر ۲۰۲۲، ۷۱ درصد از افرادی که در امارات متحده عربی مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که این توافق‌ها تأثیر منفی بر منطقه آن‌ها داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار