۸۸ درصد آورده متقاضیان مسکن ملی زنجان به حساب پیمانکاران واریز شد

مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آورده متقاضیان این استان به بانک مسکن واریز و ۸۸ درصد از این میزان به پیمانکاران پرداخت شد.

یونس احمدی مدیر شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۶۳۷ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در این بانک افتتاح حساب کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۹ پیمانکار ساخت بیش از ۱۶ هزار واحد مسکن ملی را در قالب ۶ هزار پروژه انجام می دهند، اظهار داشت: ۶ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال مانده آورده متقاضیان این طرح است که شامل ۱۲ درصد مجموع مبلغ موجود در نزد بانک مسکن استان می شود و به تدریج به حساب پیمانکاران واریز خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه ۹۰ درصد اولویت کاری این بانک مربوط به طرح نهضت ملی مسکن است، اظهار داشت: بانک مسکن زنجان به عنوان اولین استان نرخ اقساط پرداختی از سوی متقاضیان را از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش داد و به دلیل آماده نبودن زیرساختهای بانکی قراردادهای مربوط را به صورت دستی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک طی ۱۱ ماهه امسال، گفت: در این مدت ۶ هزار و ۸۵۶ فقره انواع تسهیلات شامل مشارکت، خرید خانه و قرض الحسنه جعاله، خرید دین و سایر موارد را پرداخت کرده ایم.

احمدی میزان تسهیلات پرداخت شده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: بیشترین این تسهیلات به ترتیب مربوط به جعاله، مرابحه، سهم شرکت و خرید خانه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.