تولید نهال در میاندوآب به ۳۱ میلیون اصله رسید

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تولید سالیانه نهالستان‌ها به ۳۱ میلیون اصله نهال می‌رسد که منطقه را به یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور تبدیل کرده است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به فعالیت ۴۶۰ واحد نهالستان در این شهرستان به مساحت ۳۱۵ هکتار، گفت: نهال‌های این شهرستان در بین باغداران منطقه جایگاه خاصی دارند و میاندوآب در تولید نهال و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

وی افزود: تعداد ۶۰ واحد از نهالستان‌های شهرستان موفق به اخذ مجوز فعالیت از مؤسسه بذر و نهال کشور شده است که از این واحد‌ها ۲۸ واحد به مساحت ۹۹ هکتار آماده عرضه نهال در سال زراعی جاری است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تولید نهال در شهرستان میاندوآب برای ۹۴۵ نفر به طور مستقیم زمینه اشتغال فراهم آورده است و سالیانه از این محل ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد عاید نهالکاران شهرستان می‌شود.

وی اضافه کرد: نهال‌های تولیدی در شهرستان در ۲ گروه مثمر و غیرمثمر بوده که نهال‌های مثمر بیشتر شامل سیب، گلابی، به، هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، آلو، آلبالو، گردو، بادام و انگور است و نهال‌های غیرمثمر اغلب شامل صنوبر، تبریزی و بید است.

مقدم اضافه کرد: نهال‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به نقاط مختلف کشور و کشور‌های همسایه از جمله عراق صادر می‌شود.

وی خواستار پیگیری راه اندازی منطقه اقتصادی و نمایشگاه دائمی عرضه نهال در شهرستان، اطلاع رسانی مناسب درخصوص معرفی نهالستان‌های مجوزدار، تشکیل اتحادیه نهالکاران، بروزرسانی و تهیه لیست مشخصات کامل نهالکاران شامل پروانه فعالیت، آدرس، شماره تلفن همراه، ایمیل، درگاه اینترنتی، اینماد و لوگو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.