امداد رسانی به سیل زدگان ۷۹۵ روستای سیستان و بلوچستان ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امدادرسانی به سیل زدگان ۷۹۵ روستای جنوب این استان ادامه دارد گفت: تاکنون ۵٩ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام شده است.

 سید مهدی سجادی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در چابهار  گفت: تاکنون بیش از پنج هزار سیل زده جنوب این استان اسکان اضطراری داده شدند و توزیع آب و غذا در مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و سیلاب و آبگرفتگی متعاقب آن، تا امروز ۴۶ هزار و ٧۵٨ حادثه‌دیده در مناطق جنوبی استان شناسایی شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش امدادگران در کمک‌رسانی به افراد حادثه‌دیده در سیلاب، چهار هزار و ۹۸۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ١٠٢ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شده اند.

سجادی ادامه داد: طی این مدت ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اقلام و بسته‌های غذایی و آب در مناطق محاصره شده در سیلاب توزیع شده است.

وی گفت: با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند.

سجادی ادامه داد: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی زمینی به آنها ممکن نیست‌.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک سه هزار و 745 نیروی عملیاتی در قالب ۶٩٣ تیم با استفاده از ۵٧٨ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.

سجادی ادامه داد: همچنین با تلاش این امدادگران، یک هزار و 238 خانوار شامل چهار هزار و 985 آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات امدادی در جنوب این استان همچنان ادامه دارد، از عموم هموطنان نوع‌دوست خواست کمک های نقدی خود به مردم سیل زده استان را از طریق شماره گیری کد دستوری #١*١١٢* و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ و شماره شبای IR۹۴۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز کنند.

برچسب ها: امدادرسانی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار