فرمانده انتظامی مهاباد:

نگاه نیروی انتظامی به چهارشنبه آخر سال یک رویداد اجتماعی است

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: نگاه نیروی انتظامی به آیین‌های چهارشنبه آخر سال مقابله با آن نیست بلکه آن را یک مبحث و رویداد اجتماعی می‌دانیم.

سرهنگ یوسف اشرفی فرمانده انتظامی مهاباد امروز در نشست خبری با خبرنگاران و معتمدان مهاباد افزود: با توجه به اینکه آیین‌های چهارشنبه آخر سال در تمام شهر‌ها و روستا‌های کشور برگزار می‌شودف نگاه نیروی انتظامی در مورد این آیین کاهش آسیب‌ها و مزاحمت‌ها برای شهروندان است.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری آیین‌های چهارشنبه آخر سال در این شهرستان اندیشیده شده، اضافه کرد: برنامه ریزی ما برای برپایی آیین‌های این روز به صورت محله محور است و نیروی انتظامی با کسانی که مخل نظم و آرامش شهروندان باشند برخورد قانونی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: ماموران انتظامی آموزش‌های لازم را برای انجام وظایف خود قبل و حین آیین چهارشنبه آخر سال فرا گرفتند و سعی می‌شود در این روز ماموران با سعه صدر و آرامش در میان مردم حاضر شوند.

سرهنگ اشرافی افزود: در صورت هنجارشکنی از سوی برخی خودرو‌ها و موتورسواران، وسیله نقلیه آن‌ها توقیف و تا پس از ۱۳ بدر سال آینده رفع توقیف نخواهد شد.

وی در خصوص اقدامات نیروی انتظامی مهاباد گفت: امسال در مجموع بیش از ۹۹۰ دستگاه خودرو شوتی و یک هزار و ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند و ۱۴۳ هزار برگه جریمه برای خودرو‌ها در این شهرستان صادر شده است.

وی در خصوص مقابله با پدیده قاچاق چوب نیز افزود: امسال ۵۰۰ تُن چوب قاچاق و بدون مجوز حمل توسط نیروی انتظامی کشف شده و خودرو‌های حمل کننده نیز توقیف و رانندگان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی درباره اقدامات نیروی انتظامی مهاباد برای مقابله با مواد مخدر نیز گفت: امسال در مجموع بیش از ۴۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ کشف شده و ۴۰۵ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

وی با اشاره به وظایف نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: فعالیت‌های نیروی انتظامی بر سه بخش ایجاد نظم و پیشگیری از وقوع جرم، تعامل با ارگان‌ها و سازمان‌ها، و آموزش همگانی متمرکز شده است.

در ادامه این نشست تعدادی از معتمدان و اصحاب رسانه مهاباد راهکار‌های لازم برای برگزاری ایین‌های چهارشنبه آخر سال با کاهش خطرات و چگونگی تعامل و همکاری نهاد‌های مردم نهاد و رسانه‌ها با نیروی انتظامی بحث و تبادل نظر کردند.

پارسال در حوادث چهارشنبه آخر سال ۳۳ نفر مصدوم شدند که ۲۵ نفر از آنان از ناحیه چشم و مابقی از ناحیه صورت و دست و سایر اعضا دچار مصدومیت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.