تصادف‌های منجر به فوت در مهاباد ۲۰ درصد افزایش یافت

فرمانده پلیس راه نقده - مهاباد گفت: امسال تاکنون ۲۲ مورد تصادف فوتی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان رخ داده که این رقم در مقایسه با مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ اسماعیل کیکاوس فرمانده پلیس راه نقده - مهاباد گفت: محور‌های برهان، مسیر مهاباد به سمت سه راهی دارلک و از سه راهی دارلک به سمت سه راهی ترشکان بیشتر موارد ثبت تصادف امسال را داشته است.

وی اضافه کرد: امسال همچنین تصادفات جرحی و خسارتی به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه پارسال در این شهرستان افزایش ۴۰ و ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده پلیس راه نقده - مهاباد بیان کرد: عمده دلیل تصادف اتفاق افتاده در حوزه شهرستان بر اثر واژگونی خودرو‌ها و هدایت آن‌ها به سمت مقابل بوده است.

سرهنگ کیکاوس علت ۴۵ درصد تصادفات را سرعت غیرمجاز دانست و گفت: نبود خط کشی، نبود نیوجرسی جداکننده، شیب‌های تند و کم عرض و عدم وجود حفاظ پل و ایمنی جاده از جمله ضعف‌های حوزه راه محور‌ها شهرستان گزارش شده است.

وی از نبود رنگ آمیزی راه‌های برون شهری و نابسامانی در تحویل پروژه‌های راهدای انتقاد کرد و افزود: محور‌های برون شهری در برخی از نقاط بدون رنگ آمیزی و شروع به کار مشخص زیر بار ترافیکی رفته که برای رانندگان و حتی پلیس نیز سردرگرمی ایجاد کرده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از شهر‌های گردشگرپذیر این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.