بیش از ۵۰ اثر تاریخی آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۵۰ اثر تاریخی استان آماده استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰ اثر تاریخی آماده میزبانی از مسافران نوروزی است، گفت: در ایام نوروز در اماکن تاریخی نمایشگاه‌های صنایع دستی برپا شده و به معرفی رشته‌های صنایع دستی استان خواهند پرداخت که محل خوبی برای فروش صنایع دستی خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین در ۳۷ مکان راهنمایان گردشگری مستقر خواهند شد و در ۲۶ مکان اعم از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری برنامه نوروزگاه با ۱۲۰ عنوان برنامه شامل برنامه‌های آیینی و مذهبی برپا خواهد شد.

صفری با اشاره به ثبت جهانی مساجد در ادامه گفت: برهمین اساس برای گنجاندن مسجد جامع ارومیه در فهرست جهانی دستگاه‌های فرهنگی مراسم جمع خوانی قرآن کریم را دراین مکان تاریخی برگزار کنند.

وی افزود: فاز اول آن تمام شدهو همزمان با ماه رمضان درب سمت بازار مسجد بازگشایی شده و نماز جماعت برپاخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ظرف یکی دو ماه گذشته به اندازه ۲۵ سال با فعالیت‌های غیر مجاز برخورد شده و این برخورد ادامه خواهد داشت، زیرا افرادی که مجوز فعالیت ندارند کار ضد فرهنگی انجام می‌دهند و فضایی بوجود می‌آورند که مانع بازگشت دوباره گردشگر به استان می‌شود.

وی افزود: امسال ۱۹۴ برخورد و اقدام با حوزه‌هایی که فعالیت غیر قانونی انجام می‌دادند شد حوزه هایی، چون مراکز اقامتی و هتل که کمتر از هزینه خود خدمات ارائه داده بودند.

صفری ادامه داد: از ۲۰ اسفند تردد پیله وران از مرز‌ها کنترل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: از دستگاه‌های عضو از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه انتظار داریم حداقل در روز ۴ و ۵ مسجدی که در مسیر گردشگران است باز باشد تا مهمانان نوروزی در طول سفر هم به ادای فرایض دینی پردازند و هم از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.