بازار قطر مقصد پذیرش صادرات فرش و بادام چهارمحال و بختیاری

رئیس کانون بانوان بازرگان چهارمحال و بختیاری گفت: بازار قطر فرصت مناسبی برای صادرات فرش، تابلو فرش و بادام و همچنین آهن‌آلات استان است.

مرجان امیریان با اشاره به اینکه زمینه صادرات محصولات ایران به کشور قطر فراهم است، اظهار داشت: توسعه صادرات سایر محصولات کشاورزی و تولیدی چهارمحال و بختیاری به کشور یک ظرفیت است که می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

وی افزود: هم‌اکنون فرش استان به خصوص فرش چالشتر، آهن‌آلات، بادام و میوه‌های خشک شده در بازار قطر جایگاه خوبی پیدا کرده است.

امیریان با اشاره به اینکه هزینه گمرکات سایر استان‌ها از استان چهارمحال و بختیاری پایین‌تر است، اضافه کرد: اکنون برخی از محصولات این استان از گمرکات سایر استان‌ها از جمله اصفهان، استان‌های مرزی و گمرک آبادان صادر می‌شود.

به گفته فعال اقتصادی چهارمحال و بختیاری و عضو اتاق مشترک ایران و قطر، با توسعه صادرات محصولات تولیدی استان، می‌توان زمینه ایجاد اشتغال و همچنین ارزآوری را برای استان فراهم کرد.

وی بیان داشت: امسال بیش از هزار و ۶۰۰ تن مغز بادام و بادام با پوست به خارج ازکشور صادر شده که این میزان نسبت به پارسال ۲۸۴ درصد افزایش داشت.


بیشتر بخوانید


امیریان گفت: فرش چهارمحال و بختیاری مطابق با معاهده بین‌المللی لیبسون که جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰ به آن ملحق شد، به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید و در سال ۱۳۹۶ لوح ثبت جهانی فرش بختیاری با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در شهرکرد رونمایی شد.

وی تصریح کرد: بیشترین فرش‌های چهارمحال و بختیاری را قالی‌های چالشتر، شهرکرد و قهفرخ (فرخ‎شهر)، یلمه بروجن، گبه ریزباف اردل، فرش بختیاری مناطق عشایری و بختیاری‌نشین تشکیل می‌دهد.

امیریان ادامه داد: کاربرد رنگ‌های زیبا با استفاده از عصاره گل‌ها و گیاهان و مواد اولیه طبیعی، شادابی و زنده بودن طرح‌ها و نقش‌های متنوع، انتخاب رنگ، ثبات گیاهی گرم رنگ‌ها، پرز بلند، دقت در بافت و قیمت مناسب در جهان از دیگر ویژگی‌های فرش چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار