اجرای برنامه ایمنی آب در ۵ شهر و روستای فارس

مدیر عامل آبفا فارس از اجرای کامل برنامه ایمنی آب در ۵ شهر و روستای استان خبر داد و گفت: این برنامه در ۲ شهر و یک روستای دیگر نیز آغاز شده است.

علی جان صادق پور در همین رابطه اظهار کرد: اجرای برنامه ایمنی آب (WATER SAFTY PLAN) نیز گفت: برنامه ایمنی آب بر اساس یک برنامه جهانی و بنا به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت نیرو و با همکاری ارگان‌های ذیربط از سال ۱۳۹۳ در هر استان با هدف حفظ بهداشت و سلامت آب از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، آغاز شد.

او گفت: WSP در واقع برنامه‌ای مدون و مستمر در هر شهر و روستا است که منتهی به اعطای گواهینامه ایمنی آب می‌شود؛ مسئولیت حفظ بهداشت و سلامت آب چندین برابر شده و سلامت آب در گرو تلاش مستمر و هدفمند دستگاه‌هایی نظیر شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سایر ادارات و نهاد‌های مرتبط است.

صادق پور در همین خصوص ادامه داد: در همین راستا تا پایان سال ۱۴۰۲ در ۳ شهر استان، شامل: شهر‌های نی ریز، زرقان و فسا و ۲ روستا شامل روستا‌های علی آباد شهرستان اقلید و دالین شهرستان سپیدان به طور کامل این برنامه اجرایی شده و علاوه بر تائید ممیزین کشوری، گواهی نامه این برنامه در این شهر‌ها و روستا‌ها از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا شده است و در شهر‌های اقلید و استهبان و روستای جوی سفید شهرستان بوانات اجرای برنامه ایمنی آب آغاز شده که پس از دو مرحله ممیزی در شهریور و اسفندماه موفق به اخذ گواهینامه خواهند شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آبفا فارس در خصوص اجرای طرح‌های ارتقاء کیفیت آب در استان نیز بیان داشت: اجرای طرح‌های ارتقاء کیفی آب شرب با پیگیری‌های مداوم در بخش شهری و روستایی عملیاتی گردیده و از محل اعتبارات محرومیت زدایی اعتبارات بسیار خوبی به همین منظور اختصاص یافته است.

او خاطر نشان کرد: به طور کلی ۳۰۰ طرح ارتقاء کیفی در بخش شهری و روستایی پیش بینی شده است که از این تعداد ۱۵۶ طرح دارای پیشرفت فیزیکی صد در صد و ۱۴۴ طرح در حال اجرا و رفع مشکل کیفی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار