فعالیت ۱۹ درمانگاه شبانه‌روزی اطراف حرم رضوی در ایام نوروز

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی گفت:۱۹ درمانگاه شبانه روزی و ۲۴ داروخانه در اطراف حرم رضوی به منظور خدمت رسانی به زائران و مجاوران فعال خواهد بود.

یوسف رحمتی، با اشاره به اینکه به منظور دسترسی آسان زائران حرم رضوی به خدمات درمانی علاوه بر درمانگاه‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی، یک بیمارستان سیار نیز در محدوده حرم رضوی در صورت نیاز فعال خواهد شد، اظهارداشت: انتقال یک پایگاه انتقال خون در صحن پیامبر اعظم (ص) در حرم رضوی نیز در راستای دسترسی زائران برای اهدای خون پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت‌ها اعم از کشتارگاه‌ها، اشپزخانه‌ها و کترینک‌ها و تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی استان در قالب ۱۱۶ تیم بازرسی و ۱۳۴ تیم ثابت، ۱۸۲ تیم سیار با حضور ۲۳۲ نفر و اطلاع رسانی عمومی برای اعلام کد تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ برای پاسخگویی به شکایات از دیگر اقدامات کمیته خدمات سفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رحمتی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص الزامات ماه مبارک رمضان از نظر بهداشت فردی و روزه داری در سفر، ساخت برنامه و استودیوی سلامت وزارت بهداشت به منظور پخش در رسانه ملی و اعلام شماره تلفن ارتباط مردمی ۱۹۰ و ۱۹۱ را نیز می‌توان از جمله تدابیر کمیته خدمات سفر دانست، اظهار کرد: تامین نیاز‌های بهداشتی و پزشکی در ایام نوروز، تجهیز ناوگان آمبولانس و موتور لانس، رفع کمبود‌های دارویی بیماران خاص، شیر خشک و توزیع بین داروخانه‌های کشیک و مسیر‌های مواصلاتی به حرم رضوی نیز در راستای حفظ سلامت زائران در ایام نوروز انجام شده است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی با بیان اینکه پیش بینی ۳۶۸ پایگاه و ۲۸۷ دستگاه آمبولانس، ۱۹ کد موتورلانس، ۴ فروند بالگرد، ۲ دستگاه اتوبوس، دپوی دارویی بخصوص دارو‌های فاکتور ۸ از جمله اقدامات کمیته خدمات سفر در سطح استان است، عنوان کرد: در سطح شهر مشهد نیز پیش بینی ۹۹ پایگاه شهری و ۶۵ پایگاه جاده‌ای، ۱۷۷ آمبولانس و ۱۱ موتورلانس، ۱ بالگرد و ۲ اتوبوس آمبولانس شده است.

وی با تاکید بر تشدید نظارت در جاده‌های مواصلاتی و پایانه‌های سطح شهر مشهد و خیابان‌های منتهی به حرم رضوی، سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز زائران نیز پیش بینی شده است، گفت: تشکیل ۳۰۵ تیم نظارتی بهداشت و درمان در سطح استان، ۲۵۰ تیم بهداشتی، ۳۴۵ مرکز بهداشتی درمانی فعال، ۴۸ مرکز سالک، ۴۸ مرکز هاری و ۵ پایگاه مرزی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد نوروزی با اشاره به اینکه در سطح شهر مشهد نیز پیش بینی برای فعال سازی ۴۵۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۳۶ تیم نظارتی و ۱۳۲ مرکز بهداشتی دانشگاه، ۳۴ مرکز سالک و ۳۱ مرکز هاری انجام شده است، ابراز کرد: آماده باش مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تخصصی و آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌های فعال در سطح استان در قالب ۶۴ مرکز بیمارستانی، ۳۲۸ درمانگاه شبانه روزی، ۱۷۶ داروخانه شبانه روزی، ۶۵ مرکز دیالیزو ۸۷ آزمایشگاه و ۹ پایگاه انتقال خون صورت گرفته است.

وی گفت: در سطح شهر مشهد ۳۶ بیمارستان، ۱۶۹ درمانگاه، ۲۵ داروخانه، ۳۶ مرکز دیالیز، ۳۵ آزمایشگاه و ۴ پایگاه انتقال خون نیز در حالت آماده باش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار