سید صالحی:

اشتباهات دروازه بانان در هفته نوزدهم زیاد بود/ مورایس در نتایج سپاهان مقصر است

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم‌ها در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره اینکه عملکرد تیم‌ها را در هفته نوزدهم چطور ارزیابی می‌کند، گفت: قاعدتا هر چه بازی‌ها می‌گذرد باید کیفیت هم بهتر شود، اما در یکسری از بازی‌ها کیفیت لازم وجود ندارد و آن استرس و حساسیت در تیم‌ها دیده می شود. اما این هفته بازی با اشتباهات بود و اتفاقاتی که در بازی‌ها رقم بخورد اشتباهات تاثیرگذاری هستند. همچنین داوری‌ها هم در نتیجه تیم‌ها تاثیرگذار بودند و داوران تمرکز لازم را در برخی از بازی‌ها نداشتند و اگر بازی پرسپولیس و فولاد را دیده باشید پنالتی را کمک داور گرفت و داور آن هند واضح را نتوانست تشخیص دهد و پنالتی بگیرد. در بازی با سپاهان خطایی که بر روی رامین رضاییان اتفاق افتاد و اخراج بازیکن سپاهان درست نبود. هر چه به خاطر بازی‌ها نزدیک می‌شویم باید داوران تمرکزشان بیشتر شود. کمیته داوران باید بیشتر  در انتخاب داوران دقت کند.

این هفته اشتباهات دروازه بانان زیاد بود 

سید صالحی درباره باخت سپاهان برابر تیم پیکان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: سپاهانی‌ها بعد از گل موقعیت‌های زیادی برابر فولاد خلق کردند، اما نتواستند به گل برسند و یکی، ۲ صحنه پنالتی بود که داور اعتقادی نداشت. به نظرم این هفته اشتباهات دروازه بانی زیاد بود و در بازی با نساجی، سپاهان و پرسپولیس شاهد این اشتباهات بودیم. پیام نیازمند شادابی لازم را در این بازی نداشت و گل خوردند و بعد از آن گل دوم را دریافت کردند.

شیرازه سپاهان با اخراج بازیکنش از هم پاشید 

او افزود: تیم سپاهان در نیمه دوم  بازی به دنبال این بود که در جلو بازی کند و حملات بیشتری داشته باشد، اما یک اخراج باعث شد که شیرازه تیم از هم پاشیده شود. البته تیم سپاهان با وجود ۱۰ نفره شدن به گل دوم رسید و حتی بعد از آن هم موقعیت‌های خوبی برای مهاجمان این تیم گیر آمد که با بی دقتی و عدم تمرکز توپ را از دست دادند و روی یک موقعیت پیکان به گل سوم رسید و سپاهان بازی را از دست داد.

بازیکنان سپاهان باید به خودشان بیایند 

سید صالحی درباره اینکه علت باخت‌های متوالی سپاهان چیست، گفت تیم سپاهان وارد حواشی شد که اکنون مورایس باید به عنوان مربی بزرگی خود را نشان دهد و اینکه این تیم را از این شرایط و عدم تمرکز بیرون بیاورد. یکسری از حواشی دست بازیکنان سپاهان نبود و  فدراسیون فوتبال و نهاد‌های دیگر اول فصل برای سپاهان به وجود آوردند. به نظرم باید بازیکنان سپاهان به خودشان بیایند و اینکه رقم‌های قراردادی کمی نگرفتند و بازیکنانی هستند که خودشان اسم و رسم دارند و مبالغ خوبی گرفتند، اما آن عملکرد خوب را ندارند. آن‌ها از کیفیت به دور هستند و بدانند که بزرگی را با پوشیدن پیراهن سپاهان باید نشان دهند. اینکه در فضای مجازی حرف بزنند مهم نیست بلکه مهم در عمل است و این نشان می‌دهد که برخی از بازیکنان سپاهان از کیفیت لازم به دور هستند و باید  بزرگترها، این تیم را از این شرایط بیرون بیاورند.

سپاهانی ها باید با غیرت و تعصب بازی کنند 

کارشناس فوتبال درباره اینکه اشتباه پیام نیازمند را در بازی با فولاد چطور دید، گفت: بعضی از مواقع روز بازیکن نیست و پیام نیازمند در فصل جاری سیو‌های خوبی را در یکسری از بازی‌ها داشت و نمی‌توانیم فقط او را مقصر بدانیم، اما بازیکنان بزرگ باید بزرگی خود را  نشان دهند و آن‌ها مبالغی که دریافت می‌کنند قرارداد امضا می‌شود و بابت کیفیت عملکردشان مبلغ قراردادشان بسته می‌شود. هواداران سپاهان مظلوم واقع شده و خیلی اذیت می‌شوند. بازیکنان سپاهان باید هر چه سریعتر به خودشان بیایند و با غیرت و تعصب بازی کنند و با حرف زدن نیست و در زمین مسابقه نشان بدهند و بتوانند نتیجه بگیرند . همچنین مورایس باید بزرگی و حرفه‌ای گری خود را در  بازی ها نشان بدهند. اینکه سپاهان  در چند بازی نتیجه نگرفته و کاری هم انجام نشده است، نشان می‌دهد کادر فنی هم مقصر است. مربی بزرگ در چنین جا‌هایی بزرگی خود را نشان می‌دهد.

فولاد از اشتباهات بازیکنان پرسپولیس گل زد 

او درباره برد پرسپولیس برابر تیم فولاد گفت: پرسپولیس با فولادی بازی داشت که شرایط خوبی نداشت. بعد از مربیانی که از فولاد رفتند، احمد آل نعمه چند بازی را پیروز شد و می‌دانست در مقابل پرسپولیسی قرار می‌گیرد که قدرتمند است. ارونوف از اول بازی در زمین مسابقه بود و از عبدالکریم حسن هم حضور داشت و در غیاب گولسیانی، فرجی بازی کرد. به هر حال اتفاقاتی رخ داد که گلر‌ها خیلی اشتباه داشتند و ۲ گلی که فولاد زد روی اشتباهات بازیکنان پرسپولیس بود  وگرنه فولاد در خط حمله نتوانست آن چنان فشاری بر روی دروازه پرسپولیس بیاورد.  البته سرخپوشان روانتر از دیدار  قبل بازی کردند و بازیکنانی مثل ارونوف، آل کثیر و عبدالکریم حسن دارند با این تیم هماهنگ می‌شوند.

باید به آل نعمه و کادرش در فولاد زمان بدهند 

سید صالحی گفت: خط هافبک و حمله پرسپولیس روانتر بازی می‌کنند و موقعیت‌های زیادی روی دروازه خلق می‌کنند. نیمه دوم بازی هم دیدید که پرسپولیس بعد از اینکه ۲ بر یک عقب بود به بازی برگشت و توانست شرایط را به نفع خود رقم بزند. طبیعی بود که فولاد حریف سر سختی برای پرسپولیس نبود و فولاد همیشگی نبود و تمرکز هنوز به دست نیاورده است و یک مقدار زمان به آل  نعمه و کادرش باید بدهند که بتوانند این تیم اهوازی را از این شرایط بیرون بیاورند.

بیرانوند باید از فضای مجازی دور شود 

کارشناس فوتبال درباره اینکه بیرانوند چند هفته اشتباهاتی درون دروازه پرسپولیس داشته است، گفت: من احساسم می‌کنم بیرانوند تمرکزش را از دست داده و باید یک مقدار خودش را از فضای مجازی و رسانه به دور کند و تمرکزش را بیشتر کند، چون فشار بر روی او است و باید خودش را رها کند و او در نیمه اول مستاصل نشان داد و باید هر چه سریعتر خودش را از لحاظ روحی و روانی آماده کند تا بتواند به روز‌های خوب خود برگردد.

استقلال روی خلاقیت بازیکنان خارجی خود به گل رسید 

او درباره برد تیم استقلال تهران برابر تیم استقلال خوزستان گفت: تیم استقلال برابر همنام اهوازی خودش بازی داشت که در نیمه اول توپ در اختیار استقلال تهران بود و استقلال خوزستان سعی می‌کرد تدافعی بازی کند و چشم به ضد حملات بدوزد و در میانه زمین به دنبال پرس کردن خط هافبک استقلال بود و کیفیت بد زمین هم  باعث شد که جابه جایی بازیکنان استقلال کم باشد. زمانی که تیمی بازی مالکانه می‌کند باید تنوع تاکنیکی و تحرک بین بازیکنانش  بیشتر باشد، اما این اتفاق برای استقلال کمتر رخ داد، ولی توانستند روی خلاقیت مارشاریپوف و گلزنی بلانکو که واقعا بازیکنان حرفه‌ای هستند به گل برسند.

استقلال نسبت به بازی های گذشته کیفیت خوبی نداشت 

سید صالحی عنوان کرد:  بازی در نیمه دوم زیاد جذاب نبود و بیشتر در میانه زمین بود و موقعیت گلزنی زیادی خلق نشد و فقط یکی، ۲ صحنه، استقلال موقعیت داشت. به هر حال استقلال نسبت به بازی‌های گذشته اش در لیگ برتر کیفیت خوبی نداشت مخصوصا در نیمه دوم ۱۰ دقیقه پایانی داشت دفاعی بازی می‌کرد و استقلال خوزستان بازی را در اختیار گرفته بود. طبیعی بود که قبل از دربی یکسری از بازیکنان اخطار داشتند و یک مقدار محتاط‌تر بازی می‌کردند، اما در مجموع استقلال با وجود کیفیت پایین توانست ۳ امتیاز بگیرد.

بازی دربی همیشه حساسیت بالایی داشته است 

سید صالحی درباره بازی دربی گفت: همیشه بازی دربی حساسیت بالایی داشته است و اصلا به جایگاه ۲ تیم کاری نداریم، اما با توجه به اینکه استقلال و پرسپولیس در رقابت تنگاتنگ با هم هستند این بازی ۶ امتیازی است و هر تیمی که بتواند این بازی را برد مخصوصا اگر استقلال این بازی را پیروز شود فاصله اش را خیلی زیادتر می‌کند و اگر پرسپولیس پیروز شود حاشیه امنیت پیدا می‌کند تا جایگاه استقلال را در صدر جدول بگیرد. این بازی برای دربی باز‌ها هست و چه نکونام و چه اوسمار بتوانند آنالیز بهتری داشته باشند و بازیکنان  روز بازی آمادگی ذهنی و فعل خواستن  وبرنده شدن را داشته باشند می‌توانند برنده این بازی باشند. در صورتی که پرسپولیس خط هافبک خوب و استقلال هم خط دفاع خوبی دارد، باید منتظر باشیم تا ببینیم روز بازی چه اتفاقی می افتد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار