نظارت ۸۰ تیم دامپزشکی بر فعالیت واحد‌های عرضه فرآورده‌های دامی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ تیم دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان آماده باش هستند و بر فعالیت واحد‌های عرضه و تولید گوشت و فرآورده‌های دامی نظارت دارند.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: این اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند تا ۲۲ فروردین برای نظارت بر مراکز عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی به اجرا گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: برای کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال در روز‌های تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان اکیپ بازرسی بهداشتی دامپزشکی با بکارگیری نزدیک به ۸۰ نفر از ناظران بهداشتی دامپزشکی در دو شیفت کاری در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

خلیل زاده افزود: دامپزشکی توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از شیر، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، عسل و سایر فرآورده‌ها از مزرعه تولید تا سفره مصرف را به عهده دارد و با هرگونه فعالیت غیر بهداشتی با منشاء دامی در همه مراحل برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از همه شهروندان در خواست کرد از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کرده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه نمایند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان  با شماره تماس ۲۷۷۸۷۰۱– ۰۴۴۳ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس ۳۲۴۲۶۸۴۸ -۰۴۴ از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۴ تا ۲۰ عصر آماده دریافت و ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.