آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز

مشاور معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌شود.

سیدرضا یحیوی مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از به‌روز رسانی برنامه کاربردی «شما» خبر داد و گفت: طرح کالابرگ الکترونیک خدمت فناورانه و نوینی است که در راستای سیاست‌های رفاهی و حمایتی دولت شکل گرفته و به صورت تصاعدی در حال پیشرفت است. طرح یسنا، طرح کالابرگ الکترونیک و طرح حمایت از امنیت غذایی کودکان بر روی شبکه ملی اعتبار (شما) پیاده‌سازی شده است.

وی با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیک ادامه داد: اکنون این بستر شکل گرفته و خانواده‌ها نیز براساس آن رفتارشان تغییر کرده و با اجرای این طرح که طی هفت فاز توسعه پیدا کرده، رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم در حال تغییر است. مردم به سمت خریداری مواد خوراکی سالم حرکت می‌کنند.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نیز با استقبال زیادی روبرو بوده است، گفت: بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان منابع به روی سفره مردم نشسته و به عبارتی خانوار‌ها مشمول استفاده از آن هستند. علاوه بر آن، کارخانجات مواد غذایی نیز رونق پیدا کرده و با این طرح جلوی نقدینگی گرفته شده است.

یحیوی با اشاره به اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک که از ۱۸ بهمن‌ماه و در آستانه دهه فجر آغاز شد، بیان کرد: در طرح فجرانه الکترونیک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد. به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

به گفته وی، از زمان اجرای طرح فجرانه دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع صرف کرده که این رقم همان اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی است.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه را از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌کند، توضیح داد: در طرح فجرانه هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد. مردم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. اما خانوار‌ها آگاه باشند که در این طرح باید خودشان قیمت مبنای سبد را پرداخت کنند که برای جذب این ۲۲۰ هزار تومان باید کل سبد را خریداری کنند.

یحیوی با بیان اینکه طرح فجرانه الکترونیک طی سه دوره و از ۱۸ هر ماه اجرا می‌شود، گفت: خانوار‌ها بدانند می‌توانند خرید خود را براساس این طرح از هجدهم تا پایان روز هفدهم ماه بعد خرید کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ایجاد صف‌های طولانی و تخلف برخی فروشگاه و راندن مردم به حاشیه شهر برای خرید و استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک، ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح، سوء استفاده و تخلفاتی صورت گرفت و چندین فروشگاه تخلف کردند که طی سه روز ابتدایی اجرای طرح، این فروشگاه‌ها شناسایی و مسدود شدند و امکان فروش کالابرگ از آن‌ها گرفته شد.

به گفته یحیوی، در حال حاضر در این طرح ۲۱۰ هزار فروشگاه و دو فروشگاه بزرگ اینترنتی همچون اسنپ مارکت و دیجی کالا متصل به شبکه هستند که خدمات کالابرگی ارائه می‌دهند.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در طرح فجرانه ۴۴ هزار میلیارد تومان کالا خرید شده است، گفت: برخی فروشگاه‌ها تخلفاتی داشتند؛ به طور مثال مردم را مجبور به خرید از برند خاصی می‌کردند که این موضوعات تخلف است و خانوار‌ها با شماره‌گیری ۱۲۴ وزارت صمت می‌توانند آن را گزارش کنند. در صورت گرانفروشی نیز شهروندان باید تخلف فروشگاه را به سازمان تعزیرات گزارش دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها: کالابرگ ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م م
۱۵:۱۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این اصلن عادلانه نیست دو تا فرزند دارم بچه ۴ ماهه که فقط از یه شیرم استفاده میکنه نه خونه داریم نه ماشین دهک سوم هستیم ولی واسه ما نیومده دهک بندیشونم شانسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
از پس یک سامانه و اپ موبایلی بر نمی آیند و هر ماه دچار مشکل و قطعیه که مردم راحت باشند،
بعد با این اوضاع دنبال دنبال دوری از دنیا و تکنولوژی فناوری روز هستند،
ملت مانده اند که اپ های خارجی مثل اینستا با مخاطب میلیارد نفری چطوری در طی سال یکی دوبار دچار مشکل می شوند اما یک اپ ایرانی با مخاطب زیر 10 میلیون نفری همیشه دچار مشکله!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناامید از اینده
۱۵:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
200تومن قراره سبدکالا بدن برای دریافت 200تومن باید بیشتر از 500تومنم از جیب خودمون بدیم ببین چقدر بدبختیم،
حساب هم کنی این فروشگاها که سبدکالا میدن در هر جنس 10یا15درصدم گرونتر از نرخش میدن ما نخواستیم مال خودتون
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
دختر خوشگله خرس گندم از خواب ناز بیدار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
من از حقم از بیت المال نمیگزرم و اون دنیا سر پلِ سراط جلوتونو میگیرم
بیت المال حقه همه هست و باید به طور مساوی تقسیم شود
بخصوص برای کسانی که بیماری خاص رارند و هزینه های درمان و نگهداری آنها سرسام آور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
دوباره‌ سامانه‌ ها قطع شد!!!!!!!!!!
عجب اینطوری میخایم پيش بريم به‌ سمت‌ دولت الکترونيکي شبکه ملي ارتباطات‌!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
خدا نابودتون کنه با این دهک بندی های که نصف ملت را بیخودی در دهک ده گذاشتید تا از همه چیز محروم‌ کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
همه جا میگن سامانه قطعه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۰۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام چرا به ما کالا برگ تعلق نگرفته ولی صاحب خانه ی ما گرفته این دیگه چه وضعی هست؟بعدش میادبه ریش ماهم می خندد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام
اینکه دارند مدام دروغ میگن شکی نیست، مثلا: تا آخر شب با فروشگاههای طرف قرارد تسویه میکنیم...
اینکه ایدالشون این هست که کسی از این ۲۲۰هزارتومن استفاده نکند، شک نکنید، زیرا منکه درس خونده هستم و وقت میزارم، بسختی و ترفندهای مختلف، امار مقدار چیزهاییکه خریدم و مقدارهای باقیمانده رو بدست میارم، حالا وای بحال کسیکه سوادشو نداره یا وقت اینکارها رو نداره...
مشکل دیگه اینکه خیلی از فروشگاهها حوصله اینکارها را ندارند، و بدروغ میگن سامانه قطع هست، بعضیها هم که به اجبار کارتتو خالی میکنند و میگن حالا این مبلغ باید خرید کنید!
طنز روزگار اینجاست که اولا شاید چیزی لازم نداری ولی برای اینکه از دستت نره مجبوری بخری...
دوما بعداز کلی گشتن برای پیدا کردن فروشگاهی که برات کالابرگی بزنه، میبینی بری از جای دیگه خرید بکنی برات ارزونتر درمیاد...!
ادم نمیدونه اینارو به کی بگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
ما هرچی اون کد رو میزنیم میگه گزینه صحیح وارد نشده تو رو خدا شما بگین چکار کنیم دیشب هم او آقا طوری حرف میزد انگار همه چی آرومه من چقد خوشحالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
قربونت اصلا نیاز نيست کاری بکنی نه نياز به‌ کارت‌ واريز يارانه
با يکی از کارت های عابر به نام سرپرست‌ فقط ته کارت‌ ۱۰ هزار تومان داشته باشه براي تراکنش میری بقالی و سوپری محل تون که دستگاه پوزش به‌ سيستم وصل باشه کارتو میدی توی پوز بکشه بعد بهت رسيد میده به‌ تعداد افراد خانوار هر مبلغي که‌ برات شارژ شده باشه توي رسيد زده‌ طبق همون مبلغ خريد کن بدون‌ يک ریال پرداختي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
گران فروشی مسافرخانه ها چرا نظارت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
چرا دروغ میگین .برای من الان 19اسفند هنوز واریز نشده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۱۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
کالا برگ یک رانت دیگه برای تعدادی وارد کننده یا آقازاده است که اجناس بنجل تراریخته خارجی را وارد میکنند نمیدانم چرا مسئولان فقط میخواهند شرافت مردم و آبروی مردم را در صفها ببرند و مردم را در صفها به کشتن بدهند اگر مسئولان به فکر مردم بودند و راست میگفتند چرا نقدی نمیدهند که هم مردم از صف نجات پیدا کنند هم هر چیزی که خواستند بخرند شاید یکی خواست با پول اینها کرایه خانه اش را بدهد یا لباس بخرد مگر اجباری است که باید این اجناس بنجل خارجی را بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
تا گرانی به بار میا اين طرح‌ها اجرا می‌کنند که ملت دل خوش کنند اين بیسوادها
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۲:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
آخه چرا دروغ تحویل مردم میدید من داخل روستای استان گلستان زندگی میکنم میرم مغازه کنار خونم مغازه دار ۸۷۰ هزار تومان از سبد کالای من کشید و از مغازه هر چی دوست داشتم خرید کردم نه اینکه به من بگه اینو بگیر یا اونو بگیر هر چی دوست دارم می گیرم همه ای اهالی اطراف ما هم حتی روستای های اطراف هم مثل من هر چی دوست دارن خرید میکنن از یارانه من هم کم نشد و پولی هم به مغازه دار ندادیم داخل شهر ها رو نمیدونم ولی داخل روستا ها که راحت هست میری هر چقد سبد کالا داری میکشی بعد هر موقع دوست داشتی میایی از مغازه خرید میکنی یا یه دفع خرید انجام میدی و از یارانه هم کم نمیشه دوستان دروغ نگین اگه خبر ندارین یا خودتون خرید نکردین باهاش ولی دولت این طرح رو ادامه بده خوبه برای دهک های ضعیف و مبلغ رو ببره بالاتر تا دهک های پایین بتونن با پولی که کار میکنن یه کاری بکنن و با این سبد کالا هم هزینه خورد خوراک خونه تامین بشه ولی در کل هیچی از یارانه من کم نشد و راحت هر چی دوست دارم خرید میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
بله شما درست میگید، منتها اینکار غیرقانونی هست، توی شهر هر مغازه ای که اینکارو کرده، سامانه ی کالابرگ رو براش بستند، و تا تعهد نده که اینکارو دیگه انجام نمیده، براش وصل نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۱:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام،بعضی از فروشگاه ها برای منفعت خودشون میگن باید فلان قیمت بخرید تاکالابرگ بهتون تعلق بگیره،من خودم از فروشگاه میگیرم انصافا یه ریال اضافه نمیدم کل کالابرگ کم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام اینکه دارند مدام دروغ میگن شکی نیست، مثلا: تا آخر شب با فروشگاههای طرف قرارد تسویه میکنیم...
اینکه ایده آلشون این هست که کسی از این ۲۲۰هزارتومن استفاده نکند، شک نکنید، زیرا منکه درس خونده هستم و وقت میزارم، بسختی و ترفندهای مختلف، آمار مقدار چیزهاییکه خریدم و مقدارهای باقیمانده رو بدست میارم، حالا وای بحال کسیکه سوادشو نداره یا وقت اینکارها رو نداره...مشکل دیگه اینکه خیلی از فروشگاهها حوصله اینکارها را ندارند، و بدروغ میگن سامانه قطع هست، بعضیها هم که به اجبار کارتتو خالی میکنند و میگن حالا این مبلغ باید خرید کنید! طنز روزگار اینجاست که اولا شاید چیزی لازم نداری ولی برای اینکه از دستت نره مجبوری بخری...
دوما بعداز کلی گشتن برای پیدا کردن فروشگاهی که برات کالابرگی بزنه، میبینی بری از جای دیگه خرید بکنی برات ارزونتر درمیاد...!آدم نمیدونه اینارو به کی بگه، هممون خسته هستیم، با اینکارها نمک به زخممون هم میزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
نه داداش واریز نکردن الکی نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
برای ما هنوز واریز نکردن ماه قبل واريز کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
فجرانه مرحله اول برای فقرا بود دو مرحله بعدی برای قشر متوسط به بالا و ثروتمندان هست بالای دوتومن باید خرید کرد تا فجرانه و تخفیف دولت شامل حالتون بشه کام ملت در استانه ماه رمضان تلخ شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
منظورتون همون دویست هزار تومنه؟
پول دو تا دبه ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
گدا به گدا رحمت به خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
من یه بار با 124 تماس گرفتم اپراتور گفت باید با صنف تماس بگیرید. من هم :|
Iran (Islamic Republic of)
کارگرساده
۲۲:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
کاش نقدی میدادید خیالمونم راحت بود
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض از ساکنان نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
۲۱:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
استقبال بیش‌ از ۱۷ میلیون خانوار از کالابرگ الکترونیک و باز هم دروغ است
مبلغ ۲۲۰ هزار تومان برای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است ولی اما متأسفانه فروشگاه باز هم پول می گیرد چرا؟ به مغازدار ها دستور داد ندهید چرا؟ پس این طرح فجرانه کالابرگ به چه درد می خورد. اعتراض از ساکنان نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا فروشگاه برای سه نفر میگه ۸۰۰ باید تو کارتتون اضافه تر داشته باشید و خیلی از مردم بعد از اینکه دیدن اینطوری رفتن این چه کاری فقط به نفع اون فروشگاها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
کالا برگ خوبه ولی کسی هست نظارت کنه یا نه
الان فروشگاه ها میگن باید دو میلیون پانصد خرید کنید تا کالا برگ بهتون بدیم
اگه کسی انقدر پول داشته باشه دیگه کالا برگ واسه چیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
چرا بین دهک دو و دهک هفت هیچ فرقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
دهک بندی بی معنی ترین چیزی است که تاحالا دیدم چون بیت المال حقه همه ملت است به طور مساوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
این مبلغ به اندازه صدقه هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اینقدر گفتیم دهنمون کف کرد
برید بقال سوپری محل فقط با یک کارت با ته مانده 20 هزار تومانی به نام سرپرست اصلا نیاز به هیچی دیگه نیست
نرید فروشگاه های زنجیره ای مثل افق اینا
شب عید دم روز عیده هرچی جنس بنجل و رکود بازار می چاپونن بهتون تا از یارانه فجرانه کسر بشه
اگرم گوشت لازم هستید با فک فامیل همسایه هماهنگ کنید بینید چی لازم دارند باهم تبادل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
نریختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ای کاش نقدی اضافه میشد به یارانه کلی دردسر داره نصف ماه اسیر اینیم
تا بیای یاد بگیری تمومه همه که مثل شما متخصص نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
نقدی بدن فقط و فقط باعث تورم بیشتر و بیشتر میشه، هنینجوری خوب و درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
این چه طرح مسخره و پیچیده اییه چرا با اعصاب مردم بازی میکنید ولقمه را صد بار دور سرشان میچرخانید هر چه هست نقد بدهید و بجای مردم تصمیم نگیرید شاید یکی پول نون خالی نداشته باشه بخواد باش نون بخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
هر دو ماه 1 سبد پر و پیمان بدهید ملت بدبخت رو راضی نگهدارید تا به قله می رسیم و خوش بخت شویم لامصب قطار نیست که هر چی میرسیم به قله نمی رسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خیلیها نتوانستند بگیرندخواهشا اگه میخواهید کالابرگ بدین یک سبد معیشتی(حتی با وزن کمتر) رایگان اول هرماه بدهید وبرای کسانیکه به هر دلیلی نتوانستند تهیه کنندپولش را آخر ماه واریز کنید.
مشکالات کالابرگ:1حساب کتاب تخفیفهای کالابرگ رواعصابه چون باید سهم بیشترش راخودت بدی و فروشگاهها هم میتوانند تخلف کنند فروشگاهها تخفیف کالابرگ را اخر میزنند معلوم نمیشه هرکالا چقدر تخفیف کالابرگ داره همچنین بعضی اقلام فله آزاد ارزانتر از بسته بندی فروشگاههای کالابرگیه 2سامانه شما آدرس فروشگاهها را اشتباه نشان میده3 تعداد فروشگاهها محدوده و با فاصله زیاد کسانیکه خودرو ندارند باید از خیرش بگذرندوفروشگاههایی که دارندمکرر میگن سیستم قطعه!!4برخی اقلام مثل شیر و پنیرکمه بعضی اقلام مثل روغن و ماکارانی زیاده برخی اقلام به درد سالمند و بیماران زمینه ای نمیخوره و عملا کمکی به معیشتشان نمیشه. تعداد اقلام محدوده ماهی رب گوجه.....هم لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
راستی‌یارانه‌وکالا‌برگ‌چی‌شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دروغ حداقل نگویید، سبدتون یه جور ببینید که 1 سر دست گوشت، 1 کیسه برنج، 1 روغن، 1 کیلو عدس، 1 کیلو نخود، شامپو، صابون، تاید، 1 کیلو میوه، 1 کیلو پیاز،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
کل مبلغ ۱ کیلو گوشت نمیشه ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
گوشت سردست گوسفندی بسته بندی خریدم با کالا برگ، یه مبلغی پرداخت کردم و بقیه از اعتبار کالابرگ کسر شد،
وقتی سر ماه یارانه واریز شد، الباقی مبلغ از یارانه نقدی من کم شد و یارانه نقدی کم واریز شد،
چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
یارانه فجرنانه رابرابر عدالت و سنجش باتورم به دهک مد نظر قرار گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
چرا هنوز واریز نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دولت در این مدت دو سال ببین چیکار کرده طبق سند منتشر شده در سامانه شما:
روغن مایع بوده ۲،۸۵۰ تومان شده ۵۵،۰۰۰ تومان
حبوبات از ۲۲،۴۰۰ به ۸۰،۰۰۰
مرغ از ۲۲،۰۰۰ به ۸۲،۰۰۰
پنیر از ۵،۲۰۰ به ۴۵،۰۰۰
تخم مرغ از ۱۲،۶۰۰ به ۶۰،۰۰۰
گند زدن به اقتصاد مملکتمون
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۷:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
یک ماه نمی تونیم اعتراض دهک بدیم من کارمند بازنشسته را با ده میلیون حق جزو دهک ده قرار دادند هم دهک جناب قالی باف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
یه سوال توی این طرح مهمه اگه کسی پول نداشت خرید کنه جایزه به چه کارش میاد طرح به درد عمه مسئولین میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام بنده ۲۸ سال مستاجرم ۷۸۰ شب وروز توجنگ بودم وضیعت مالی بسیار نامناسب دارم مریضی خودم وایالم پیشکش چراهیچی بمن تعلق نمیگیره ولی همسایه ۴ نفره ۴ دستگاه ماشین خانه شخصی همه شاغل به او تعلق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۸:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
عزیزم متأسفانه خیلیا اینطوری هستن!!!!! معلوم نیست چطوری تعیین کردند، به من معلم تعلق نگرفته،باجناق عزیز در حراست شرکت مس سرچشمه با 50 م حقوق تعلق گرفته!!!!!! و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
برای ماهم واریز نشده هردومرحله ولی برای صاحب خونه ی ما واریز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آنقدر مردم ایران رابدبخت کردند که کسی که یک باب خانه ویک خودرو داره، جزء ثروتمندان محسوب شده یارانه ویا کالا برگ را ازاون قطع کردند؟! یعنی دهک یک ودو، معلوم نیست چه وضعیتی دارند، احتمالا درخیابانها سر گردان هستند؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۳:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خدا خیرتان بدهد حرف حق رو گفتین ما جزء دهک یک تا سه هستیم نه خونه داریم نه ماشین شغل آزاد با دوتا بچه
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۳۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
هنوز واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
مرحله که گرفتیم برای خانوار ۴ نفره ۷۹۳ هزار تومان خرید کردیم و ۱۰۰ هزار تومان از جیب دادیم نفهمیدیم جریان چیه !؟
Iran (Islamic Republic of)
آرتین11
۱۵:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ما پیام دادیم به 124برا تخلف بعد از چند روز پیام اومد هیچ مشکلی نبوده...اینجوری پیگیری میکنن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خدایا به داد این ملت برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
من حلال نمیکنم که حقه من از بیت المال را به دیگران میدهید
من خودم معلول شدید هستم و به ناحق در دهک ده قرار گرفتم
من مستاجرم
نه خونه دارم نه ماشین نه پاسپورت
چجوری من رو با ثروتمندان در یک گروه قرار دادید؟؟؟..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
طرف سراغ دارم بیل لودر به نانش خونه پارس پول گردش حساب بالا جزو دهک سه هفت وهشت نه ها سه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
بعضی افراد حساب بانکی خود رو در قبال مبلغی مشخص در اختیار شرکت ها قرار میدن تا شرکت ها از این طریق مالیات نمیدن دریغا ضربه این مالیات ندادن رو شما دوست عزیز میخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
چرا اطلاع رسانی دروغ میکنید هنوز شروع نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
منم دهک شش هستم واس منم واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
باعث رونق کارخانه مواد غذایی شده؟؟خب مگه مردم قبلا چی میخوردند که الان کالابرگ باعث رونق شده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : این طرح کالابرگ برای دهکهای یک الی سه باید به صورت رایگان باشد بدون اینکه خرید نقدی کنند چرا که هیچ درآمدی و حقوقی و نقدینگی جز یارانه معیشتیشان ندارند و نمی توانند برای تخفیف این کالابرگ نقدی خرید کنند و هرگز نباید از یارانه نقدی این اقشار بسیار ضعیف ریالی کم کسر شود باید به فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ معیشتی مراجعه کنند و اقلام مورد نیاز خود را معادل همان ۲۲۰ هزارتومان برای هر نفر رایگان بردارند و فروشگاه از کالابرگشان کم کند و بروند به خانه هایشان و این طرح کالابرگ رایگان برای این دهکهای ۱ الی ۳ هر ماه و هر سال باید شارژ و به مبلغش افزوده شود تا از فقر فلاکت زدگی گرسنگی مطلق این اقشار بسیار ضعیف ایرانی نجات یابند . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آفرین خوب گفتی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اصلا همه دهک هایی که شامل حالشون میشه نباید پول پرداخت کنن الان چند ماه پیش که ۱۲۰ هزار تومن شارژ میکردن بنده به علت اینکه باید پول اضافی پرداخت میکردم اصلا خرید نمیکردم نمیصرفه دهک بنده ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
استاد رایگانه فقط باس بلد باشی کجا بری کارت بکشی
چون هر فروشگاهی برا خودش قانون میزاره علل خصوص فروشگاه های زنجیره ای بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خبر جدید :
عمان کنسرت ساسی مانکن لغو کرده ممکنه دستگیر بشه ب ایران استرداد بشه
سلطان قبلی عمان سلطان قابوس رفیق رهبر بود همیشه هوای ایران داشت
بعد از فوتش هم الان پسرش سلطان عمانه
ساسی بد جایی رفتی :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آخ جون
راست میگی
خوب شد عامل تمام بدبختایی این ملت همین ساسی بود
این تورم واختلاس ودروغ ورانت خاری میکرد
آب دریاچه ارومیه راسرکشید لایه ازون راسوراخ کرد مال مردم رابرد
سوخت راقاچاق میکرد
بدتراز همه مافیایی بود که پدر ملت رادرآورد وسالیان دراز در فقر وبدبختی قرارشون داد
حالا دستگیر بشه همه اینا تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
فکر نکنم ساسی ۱۲ طرفدار داشته باشه که دیس لایک دادن
احتمالا جمله اخر که گفتم بد جایی رفتی درست متوجه نشدن
منظورم این بود دهنتو سرویس میکنیم
هر چند دستگیر نشد و از عمان خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
این پولها مصداق پول بی زحمته و حرامه"" چون بجای تولیدبا کیفیت و اشتغال و تامین نسلهای آینده باعث ازبین رفتن ثروت میشه که عواقب دنیوی و اخروی داره و نسلهای آینده روزقیامت حق دارن از ما بازخواست کنن و خواهندکردان شالله "" انواع یارانه انرژی وغیره هم باعث اصراف میشه ومصداق بارزفساده وبی تربیری ""ازخدابترسیدو ضدخدا اقدام نکنید""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا همین کسایی که فاز ترس از خدا برداشتید،کسایی هستید که خدا رو نمی شناسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
قرصات رو خوردی
Germany
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
تو که رسما تعطیلی از کامنتهات مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آخی
فکر کنم قرار بوده جمع بشه این دفعه تواختلاس کنی بری
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
پولشوازکجاآورده؟
ازنسلهای آینده
بجای زدن کارخونه ومراکزگردش گری وایجاداشغال برای نسلهای آینده که حقشونه وروزقیامت ازمابازخواست میکنن همش انواع یارانه سوخت وغیره میدیددودمیکنیدهمه چیزو
شماردزقیامت پاسخگوی تک تک نسلهای آینده خواهیدبودوعذاب سختی خواهیدکشید
ان شالله ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
با این دست فرمون که میرید اصلا نسل اینده ای هم خواهد بود؟که تو گرفتار درد اونها هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
این ملت حقشونه. کشورهای عربی کجا ما کجا. کشورهای اروپایی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اونایارانه نمیگیرن اونازحمت میکشن توام بروکارخونه زحمت بکش پولدارشو
نه ازنسلهای آینده بخور
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
میگم غفار شکمت سیر است اگر بجای ما بودی این حرفها را نمیزدی یکی از عوامل گناه کردن مردم فقر می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
فاتحه به این فجرانه. باید ۲میلیون خرید کنی که ۶۶۰ هزار بهت تعلق بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دولت قبل انتخابات ادعا کرده بود در طرح فجرانه کالا برگ(سه ماه)، شرط خرید دویست هزار تومن برای هر نفر حذف شده و برای هر نفر اعتبار رایگان ۲۲۰ هزار تومن شارژ میشه ولی معلوم شده همچین چیزی در کار نیست و سرکاری بود‌. باید حتما" بیشتر پول پرداخت کنی. من که نه خونه دارم نه ماشین، منو دهک ۷ اعلام کردن‌. با اینکه مثلا مشمول طرحم، ولی هیچ اعتباری واسم شارژ نشده‌. امروز رفتم فروشگاه زد توی سیستم گفت باید بیشتر پول بدی.
دولت اگه میخواد چیزی از بیت المال بده چرا خودش سنگ میندازه. اصلا" چرا اینقدر موضوع رو فرمولیزه ش کرده.؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
هنوز نیومده چرا دروغ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام سود سهام عدالت من را ندادن تو را به خدا پیگیری کنید 10ساله گوشت و مرغ نخریدم .چون گران است ووزیراقتصاد بیصلاحیت را عزل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دروغ کنتور نمیندازه که گوشی داری تو اینترنت ول بچرخی ده ساله گوشت نخوردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
میگه 10 روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
۱۱:۵۲ خسته نشدید انقدر حرفای تکراری میزنید؟بابا چطوری حالیتون کنیم وضع اکثر مردم خرابه ،چقدر دیگه باید تحمل کنیم؟تا حالا از خودت پرسیدی چرا فقط مردم باید تحمل کنند؟شما یه نفر از مسؤلانو بگرد ببین دارن مقاومت می کنن؟به خدا قسم پیدا نمیکنی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
۱۰ سال نوری یا ۱۰ سال میلادی؟؟؟؟
چون فک نکنم تو ایران باشی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
به ناشناس 11:52
استاد با یه گوشی 10 سال پیشم درب داغون هم میشه وارد سایت ها خبرگزاری ها شد حتی با یک کامپیوتر درب داغون نسل سلرون با رم دی دی ار 2 نگاه خودت نکن با گوشی موبایل بالای 10_20 میلیونی ول میچرخی توی اینترنت
کافر همه را به کیش خود میپندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ما برامون اومده بود ولی نگرفتیم،چون گفتن باید نفری پونصد خرید کنید که بتونید کالابرگ رو بگیرید.و جالب اینکه گفتن دستور اداره کاره.ما هیچی دلم به حال اون بدبختها می سوزه که دلخوش اینا بودن ولی پول نداشتن چند میلیون خرید کنن تا کالا برگ بهشون تعلق بگیره.مسئولینی که که با شرط شناخت نماز و دین دستورات دینی استخدام میشن چرا دو شرط انسانیت و خداشناسی رو ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام از فروشگاه های زنجیره ای نخرید بعضی از مغازه های طرف قرارداد با 50تومان کار رانداز هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
بیت المال حقه همه مردم است ،مگر شما مسلمان نیستید!!!!!؟؟؟..خدا ازتون نمیگذره که مردم را از بیت المال که حق مسلمه همست محروم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خدا لعنتتون کنه که برای همه نمیریزید و ما از بیت المال محروم‌کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ای کاش به مردم آزادی عمل میدادند.میگفتن این پول کالا رو هرچی که لازم خانوارت هست رو بخر.مثلاً طرف برج لازم داره.کلاً برنج میخرید.اینکه اجبار کنند ۲۲۰ تومان در یک سبد۱۱ کالایی تقسیم میشه و هرکدوم نخری یاران اونم میسوزه درست نیست.اینو فقط به نفع شرکتهای توزیع هست نه تولید کننده.چون قیمتها رو توزیع کننده ها به کارخانهجات میدن.اونها هم بخاطر اینکه در بازار جانموند اسیر مافیای شرکتهای توزیع هستند.اینا از بی سواری وزیر رفاه ما مرتضوی هست که با اشک تمساح وزیر شد نه مدیریت و شایسته سالاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
درمورد یارانه فجرنانه ترتیبی اتخاذ که به همه دهک ها تعلق گیرد تشکر
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ملت ایران نباید این تحقیر را بپذیرند باید بریزیم خیابون و سرنگون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۶:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ملتی که گوشی موبایل رو میده دست بچه باید هم هر بلایی سرش بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
باسلام .کاش دولت اولا به همه اقشار می داد و بمناسبت عید یک کالابرگ عیدانه هم تخصیص می داد که فقط به‌اش ۴قلم میوه و آجیل و شیرینی بخریم هر نفر بین ۵۰۰ هزار تا یک تومان آخه حدود ۵سالی است که نتوانستیم میوه درست حسابی و حتی آجیل بخریم یادم نمیاد آخرین بار کی آجیل خریدم شاید ۱۰ سال
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۱:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
عدالت یعنی سطح زندگی افشار ضعیف را با بقیه مردم همسان سازی کنیم اگر به همه بدهند که دیگر عدالت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
عدالت یعنی تقسیم‌ کردنِ مساوی بیت المال بین همه
Iran (Islamic Republic of)
هیچکس
۱۰:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
واقعا خجالت آوره با این کالابرگتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اگه خجالت اوره نرو بخرطلب کاری ازدولت کسی زورت نکرده
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
اره کل مردم ایران طلبکارن از دولت، مقصر تمام قد مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم فقط و فقط دولت هست. امثال تو رو خوب میشناسیم.منبع نفس گرمت رو هم میشناسیم.
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۹:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دیگه خیلی کم میشه خرید کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
عدالتی نیست شعار دروغ ندین
عدالت یعنی برای همه دهک ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
نه خیرعدالتشم‌درسته بعضیا واقعاپولدارن یارانه وکالابرگ براشون لازم نیست بایدبدن به اقشاراسیب پذیروپایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سلام .من خانه ندارم .من را دهک ششم گذاشتن . دایی من هزارتا خانه وهزارتاماشین وهزارتازمین باسندجعلی وغیررسمی کلاهبرداری کرده دهک اول است .این عدالت حضرت علی نیست .تمام کارگران افغانی شدن .همه تو اسنپ کار میکنند.چون کارگران را برده مدرن کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
هنوز واریز نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
به جای ۴۰۰ تومن یارانه جلوی رشد دلار بگیرید به ولله ملت راضی تر هستن. یارانه ۴۰ تومنی شد ۴۰۰ اما در عوض روغن ۱۰ تومنی شد ۸۰، مرغ ۲۰ تومنی شد ۱۰۰، برنج ۳۰۰تومنی شد ۱ میلیون، ماشین ۱۰۰ تومنی شد ۷۰۰. آخه این چطور سیاستگذاری و برنامه ریزیه که شما دارید؟! خدایا خودت به فریاد این مردم فلک زده برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
ماه گذشته برای ما واریز نشد. علت را پرسیدیم گفتند دولت شمارا دارای ماشین و ... می داند. ما نه ماشین داریم نه... معلوم نیست کدام آی کیو اینها را واریز می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
به امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران و کشور های در حال توسعه . به امید شفافیت نفت و بانک ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
کالابرگ بهمن که مالید.اینم که ظاهرا مالیده مرسی واقعا??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
با این شدتی که وزارت علوم داره استادای جوان دانشگاه ها را ارتقا و درجه استاد تمامی میدهد با صرف چاپ مقاله، بعید است تا چند وقت دیگه این اساتید دانشجویی را هدایت تحصیلی بکنند یا پروژه علمی و صنعتی را پیگیری کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خنده داره
زده شماجز دهک هشتین
دلم برای خودمون نمیسوزه فقط دارم فک میکنم اونایی که از یک تا هفتن دیگه چه اوضاع افتضاح اقتصادی،دارن
هر چند میشناسم طرف دهک شیشه ماشین زیر پاش سه برابر کل زندگی ماست
Germany
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
به ما چرا ندادین مگه ما چی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
شاید فردا بریزند برای ما که دهک پایین بودیم نریختن ولی قبلی را گرفتیم لطفاً بریزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
هرچه جنس بُنجُل و تاریخ گذشته هست را می اندازند به خیک یک سری آدم ساده لوح .
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
حق شما را دادن به افغانی ها
آخرین اخبار