معاون اول قوه قضاییه:

دادگاه‌های صلح در دادگستری‌ها تشکیل می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق کهنموئی از تشکیل دادگاه‌های صلح در دادگستری‌ها و حذف صدور رای در شورا‌های حل اختلاف از سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق کهنموئی معاون اول قوه قضاییه در حاشیه آئین بهره برداری از طرح‌های عمرانی قوه قضائیه در استان سمنان گفت: به منظور تقویت نهاد صلح و سازش و داوری و تثبیت جایگاه شورا‌های حل اختلاف در موضوع میانجگری، طبق قانون جدید و برنامه سال ۱۴۰۳، با تشکیل دادگاه‌های صلح، صدور رای پروند ه‌های سازش دیگر در شورا‌های حل اختلاف انجام نخواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه از اجرای آزمایشی این طرح در اردیبهشت سال آینده از استان سمنان خبر داد و گفت: با پایش و بررسی‌های سه ماهه و راستی آزمایی این طرح در سال آینده در تمام کشور بصورت تدریجی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین پیگیری برای ارائه برنامه مدون سالانه اشتغال هدفمند زندانیان کشور به منظور کمک به معیشت خانواده آنان و نیز ارتقاء مهارت آموزی حرفه‌ای در سال آینده را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح در بازه‌های زمانی سه ماهه و تایید عملکرد اجرای طرح، مقرر شده است تا حقوق زندانیان فعال در مراکز حرفه آموزی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.