۲۰۰ همت برای نگهداری کل راه های کشور و رفع نقاط حادثه خیز نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از هزار دستگاه ناوگان راهداری که مقرر شد تا سال آینده وارد شود هیچ یک از آنها بعد از ۶ ماه ثبت سفارش نشده است.

داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دومین نشست تخصصی رؤسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرهای نوروزی  گفت:  ما به اندازه  گواهی نامه ناوگان داریم اما زیر ساخت های کافی نداریم. 

به گفته وی  اتوبان تهران _ قم  در حال حاضر  شبیه اتوبان همت شده و میزان  خودرو با  ظرفیت هم خوانی ندارد و  برابر با تولید گواهی نامه زیر ساخت فراهم نکرده ایم و  این موضوع به دلیل  مشکلات  و کمبود اعتبار ات بوده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته یکی از اهداف ما آن  بود که  مسیر  فرودگاه امام خمینی  تا تهران که ۳۵ کیلومتر است را به بهترین شیوه و با استفاده از سیستم های نوین نوسازی و بازسازی کنیم چراکه معمولا هئيت های خارجی که وارد ایران می شوند از این مسیر تردد کرده و به نوعی پیشانی کشور است که‌ برای ساخت این مسیر ۲هزار و ۵۰۰  تا ۳هزار  و۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

امانی افزود: برای نگهداری کل راه های کشور  نزدیک ۲۰۰ همت نیاز است تا بتوانیم برخی از  نقاط  حادثه خیز را ایمن سازی کنیم و علائم نیوجرسی در این مناطق نصب کنیم این در حالی است که برای این موضوع تنها ۲۵ همت اختصاص داده اند که قطعا جوابگوی نیازهای ما نیست‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:   بیرون از این مجموعه مردم انتطار خدمت دارند چراکه ما در حال حاضر   ۷ هزار اتوبوس را بعد از کرونا از دست دادم   چراکه بخشی از آنها  فرسوده بوده و بخشی هم به دلیل قیمت گذاری دستوری از دسترس خارج شدند.

او بیان کرد: تمام تلاش  خود را خواهیم کرد که  هزار دستگاه از ۹ هزار دستگاه را  تا سال آینده نوسازی می کنیم اما هنوز بعد از گذشت ۶ماه  نتوانسته ایم ثبت سفارش کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تعداد شماره های اضطراری که در جاده ها باید مردم تماس بگیرند زیاد هستند اما همواره مردم پشت خط می مانند و در این شرایط هم تعداد کشته های جاده ای هر روز زیادتر می شود.

مدير عامل سازمان راهداری افزود:  به پلیس راه اعلام کرده ایم که تمامی اتوبوس های که صورت وضعیت دارند و به سیستم ما وصل هستند باید در ایام نوروز همانند اربعین  پای کار بیایند و اگر نیامدند با آنها برخورد خواهیم کرد.

 

 

برچسب ها: راهداری ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
این 200همت فقط اسم وتابلوی طرحها رو باش میخرن و تمام
آخرین اخبار