استاندار کرمان:

کویر شهداد، ظرفیت تعریف و جذب رویدادهای خاص گردشگری را دارد

استاندار کرمان گفت: منطقه کویری شهداد به تنهایی برای رونق بازار گردشگری استان کافی است و می‌تواند رویدادهای خاص گردشگری را جذب کند.

 محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از ارائه گزارش‌های کمیته‌های پنج‌گانه گفت: استان کرمان به لحاظ گردشگری، ظرفیت‌هایی بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد که معرفی و شناخته نشده‌اند.

وی با بیان اینکه گردشگری استان زیر سایه ظرفیت‌های معدنی و صنعتی پنهان شده است، افزود: منطقه کویری شهداد به تنهایی برای رونق بازار گردشگری استان کافی است و می‌تواند رویدادهای خاص گردشگری را جذب کند.

استاندار کرمان بیان داشت: با افزایش زیرساخت‌های گردشگری می‌توانیم خدمات بیشتری در این حوزه انجام دهیم، ضمن اینکه اگر ظرفیت‌های استان معرفی شود، شاهد حضور مهمانان بیشتری خواهیم بود و اقتصاد استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  

وی تصریح کرد: تقارن ماه رمضان و تعطیلات نوروزی، امسال بر میزان و شکل مسافرت‌ها تاثیر خواهد داشت، معذورات و مراعات مسائل شرعی وجود دارد و باید با حفظ هنجارها، گردش‌های داخل و خارج استان‌ را انجام داد و بر همین اساس طراحی‌هایی در حوزه اسکان و مکان‌های گردشگری صورت ‌گرفته است.

فداکار از راه‌اندازی بزرگ ترین مجموعه رفاهی بین‌راهی استان کرمان در بیاض شهرستان انار خبر داد و اضافه کرد: راه‌اندازی و تقویت مجتمع‌های بین راهی می‌تواند کمک کننده باشد، بوم‌گردی‌ها نیز ظرفیت خوبی هستند و با معرفی رویدادهای خاص در زمینه گردشگری می‌توانیم رتبه استان را در این زمینه افزایش دهیم.

استاندار کرمان به کمبود پروازهای داخلی استان نیز اشاره داشت و گفت: مشکلات پروازها نیز در حال بررسی است، شرکت هواپیمایی ماهان قرار است بعد از عید نوروز، تعداد پروازها را اضافه کند و از آنجایی که استان مسافر زیادی دارد و پروازهای فعلی جوابگو نیست، امیدواریم با افزایش ظرفیت بعد از عید بتوانیم در این زمینه مشکل را حل کنیم.

سعید شاهرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز گفت: کمیته‌های تخصصی پانزده‌گانه ستاد تسهیلات سفر استان کرمان تشکیل شده و در ۲۵ شهرستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: طبق گزارش‌های کمیته‌های تخصصی، کرمان با برنامه‌ریزی خوب و کاملی به استقبال نوروز می‌رود و امیدواریم که رضایتمندی خوبی در استان داشته باشیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.