انجام ۱۸۵ عملیات اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال ۱۸۵ عملیات اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع استان انجام شده است.

سعید نجفی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : یگان حفاظت اداره‌کل با حداکثر توان و امکانات موجود با مراقبت مستمر از اراضی با همکاری ۹۱ نفر نیرو پایور و ۱۸ پاسگاه حفاظتی در سرتاسر استان در راستای انجام تکالیف قانونی خود نسبت به برخورد قاطع و قانونی با متخلفان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی انجام وظیفه کرده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری تعداد ۵۲۵ فقره به مساحت ۵۷۰ هکتار پرونده تخریب و تصرف برای متخلفان تشکیل شده است، گفت: در این بازده زمانی ۳۱۹ فقره به مساحت ۲۷۳ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی توسط نیرو‌های یگان حفاظت از ید متخلفان خلع و به اراضی ملی بازگردانده شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال تعداد ۱۳۰ فقره برای متخلفان قطع درختان جنگلی و تعداد ۸۹ فقره برای تولید‌کنندگان و حمل‌کنندگان و فروشندگان غیرمجاز زغال با دستگیری و بازداشت ۷۸ نفر و توقیف ۷۲ دستگاه وسایل نقلیه و ۳۲ دستگاه تجهیزات مرتبط با قطع اشجار تشکیل شده است.

وی با اشاره به انجام ۱۸۵ عملیات اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع استان، گفت: حریق‌های صورت گرفته با مشارکت نیرو‌ها و طبیعت‌دوستان در کمترین زمان اطفا شده است.

نجفی اضافه کرد: سرعت اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع سطح استان در سال‌جاری از میانگین ۱۲ ساعت به کم‌تر از ۲ ساعت کاهش یافته است. وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۳۱۱ دستگاه دمنده که تأثیر زیادی در سرعت اطفای حریق و کاهش زمان آن در سطح استان داشته موجود است که از این تعداد ۱۰۳ دستگاه از منابع اراده‌کل و ۱۰۶ دستگاه از محل اعتباری دهیاری و ۱۰۸ دستگاه توسط دوستداران طبیعت خریداری شده است.

وی ۹۹ درصد علت آتش‌سوزی سال‌جاری را عامل انسانی دانست و گفت: به ترتیب؛ گردشگران، اختلافات قومی و قبیله‌ای، آتش‌زدن پس‌چر توسط کشاورزان و باغداران و سهل‌انگاری نیرو‌های نظامی در حین انجام مانور در مرز‌ها سبب آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.