اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهر خبر داد.

آقای کاظمی با اشاره به هدف گذاری شهرداری تبریز برای اجرای ۸۲۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهر گفت: به منظور توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند قرارداد جدیدی با اپراتور فعال در پروژه فیبر نوری تبریز منعقد شد و مطابق آن ۵۰۰ کیلومتر دیگر به صورت HTTH یعنی در سطح محلات و تا درب منازل شهروندان این پروژه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارداد اولیه شهرداری تبریز با این اپراتور اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری در این شهر بود اظهار کرد: بر اساس توافق شهرداری تبریز و اپراتور مذکور مقرر شد ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز به این قرارداد اضافه شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: بر این اساس شبکه فیبر نوری در راستای هوشمندسازی خدمات شهر و توسعه شهر هوشمند در معابر اصلی شهر  که عمدتا ادارات و سازمان‌های مختلف در آن‌ها واقع هستند اجرا شود.

آقای کاظمی ادامه داد: آورده شهرداری تبریز در اجرای این طرح اخذ نکردن هزینه حفاری بوده و تمامی هزینه‌های اجرایی پروژه بر عهده اپراتور و شرکت سرمایه‌گذار است.

وی یادآور شد: شهرداری تبریز مالک اصلی فیبر نوری این شهر است و یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری در سال‌های آینده محسوب می‌شود و با اتمام این طرح تمامی خدمات شهری به صورت هوشمند ارائه می‌شود.

آقای کاظمی افزود: داکت‌های فیبر نوری تبریز با نرخ اجاره هر ساله و بر اساس تعرفه سازمان تنظیم مقررات رادیویی به شرکت پیمانکار اجاره داده می‌شود که این مدت با توافق ۲ طرف قابل تمدید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.