اشتغال، لازمه توانمند سازی مددجویان آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمرکز بر اشتغال مددجویان استان یکی از راه‌های توانمندسازی آن‌ها است که موجب رشد اقتصادی جامعه نیز خواهد شد.

 مالک رحمتی با تاکید بر لزوم توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد خمینی در دیدار با جمعی از امدادگران، خیران، کارآفرینان و نخبگان تحت حمایت کمیته امداد استان اظهار کرد: خدمت به فقرا و ایتام توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و این توفیق را باید قدر دانست.

وی با عنوان اینکه کمیته امداد یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است افزود: نهاد‌هایی که به دستور امام راحل تاسیس شد، عمدتا برای گره گشایی از مردم بود.

وی خاطرنشان کرد: اندیشه مقام معظم رهبری نیز به تاسی از امام بزرگوار، تاکید بر محرومیت زدایی از قشر‌های مردم دارد.

استاندار با قدردانی از همراهی خیران و مراکز نیکوکاری با کمیته امداد برای مباره با فقر ادامه داد: با بودجه دولتی، محرومیت زدایی محقق نمی‌شود، دولت باید زیرساخت‌های توسعه متوازن و عدالت اقتصادی را فراهم کند که در دولت سیزدهم به این موضوع اهتمام جدی وجود دارد.

رحمتی خاطرنشان کرد: فرهنگ احسان و کمک به نیازمندان باید توسط نهاد‌های مردمی مدیریت شود و گره‌های مردم به دست مردم باز شود و گروه‌های مردمی در کمک رسانی به نیازمندان باید حفظ عزت نفس و کرامت انسانی آن‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند.

غلامعلی ملامهدی مدیرکل کمیته امداد استان هم با اشاره به تخصیص ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی مددجویان از تبصره ۱۸ از سوی دولت گفت: سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۰۰ شغل توسط این نهاد حمایتی ایجاد شد.

وی ادامه داد: امسال نیز تاکنون ۱۱ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در استان ایجاد و برای ۶۵۰ نفر کاریابی شده و این به معنی سبک‌تر شدن بدنه این کمیته از حیث افراد تحت پوشش است.

وی با اعلان اینکه ۷۹ هزار خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند گفت: از این تعداد ۶۵ هزار خانوار ماهانه ۶۷۰ میلیارد ریال از این نهاد حمایتی حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.

برچسب ها: اشتغال ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار