دفاع مقدس؛ ظرفیتی بی‌نظیر برای پرورش قهرمانان

محسن رضایی گفت: دفاع مقدس؛ ظرفیتی بی‌نظیر برای پرورش قهرمانانی چون شهیدان باکری است.

فرمانده دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهیدان مهدی و حمید باکری روز دوشنبه در همایش گرامیداشت شهدای عملیات‌های بدر و خیبر گفت: دفاع مقدس ظرفیتی بی‌نظیر برای پرورش قهرمانانی نظیر باکری‌ها بود که باید این نقش مهم، بیش از پیش تبیین شود.

سرلشکر محسن رضایی افزود: من سال‌ها با این عزیزان از نزدیک زندگی کرده ام، ولی با توجه به عمق وجود این ۲ برادر بزرگ، توصیف شخصیت و ایمان آنان سخت است‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ابعاد ویژگی های شخصیتی شهید مهدی باکری هنوز شناخته نشده است، آذربایجان غربی را دیار قهرمانان و دلیرمردان و سرزمین شهدا و فداکاری‌های بزرگ دانست و تصریح کرد: مهدی و حمید باکری از جمله نخبگان و تاثیرگذاران دوران پر افتخار دفاع مقدس بودند که از وصیت نامه شهید مهدی باکری می توان به ویژگی های عرفانی و شخصیتی او پی برد.

وی با بیان اینکه ارتش متجاوزی که به ایران حمله کرد، ارتش دست نخورده بوده، ولی در ایران از سرهنگ به بالا همه رفته بودند، اظهار کرد: دشمن بعثی علاوه بر آن توسط ۳۶ کشور پشتیبانی می‌شد، ولی ما کسی جز خدا و مردم‌را نداشتیم و این موارد نشانه نابرابری جنگ تحمیلی بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به این موارد، راز شناختن علت پیروزی ما در این جنگ، شناخت در مورد شخصیت شهدایی نظیر مهدی و حمید باکری است.

رضایی با بیان اینکه شهید حمید باکری فوق العاده شجاع و مطیع امر برادرش آقامهدی بود، گفت: برادران باکری از رزمندگان متعهد، تحصیل کرده و کاردان و آگاه بودند که شجاعت‌های بسیاری در دوران دفاع مقدس داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شهید مهدی باکری هم رشادت‌ها و تدابیر بسیاری در دوران دفاع مقدس داشت، ولی اهل دیده شدن نبود که ما نیز باید پیرو راه ایشان باشیم و برای دیده شدن کار انجام ندهیم.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه امروز هم در بین جوانان نظیر شهیدان باکری داریم، اضافه کرد: اکنون درجنگ اقتصادی نامشروع و غیرانسانی قرار داریم، ولی پایمردی‌های زیادی را در مقابل دشمنان می‌بینم.

فرمانده دوران دفاع مقدس درخصوص غزه و اوضاع آن نیز اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون جمعیت بعد از ۱۰ سال محاصره، مقابل رژیم صهیونیستی با پشتیبانی همه کشور‌های استکبازی ایستاده و هزاران شهید داده اند.

سرلشکر رضایی تاکید کرد: مطمئن باشید راه شهید باکری فلسطین را به پیروزی می‌رساند و البته همین امروز هم صهیونیست‌ها با وجود ددمنشی زیاد، دستاوردی در غزه نداشتند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند گفت: دشمنان ما هم در رابطه با تحریم‌های اقتصادی در باتلاق گیر کرده اند و سال‌های آینده، سال‌های بهره برداری از سرمایه گذاری ۴۵ سال گذشته ملت ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نزدیک بودن به قله های پیشرفت پرداخت و افزود: منظور معظم له این است که دنیا به زودی مقابل ما تسلیم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.