مردود شدن ۲۰ درصد از وسایل نقلیه سنگین در معاینه فنی قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۲۰ درصد از وسایل نقلیه سنگین در مراجعه به مراکز معاینه فنی قزوین مردود شدند.

 علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ۶۹هزار و ۳۸۴دستگاه وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین که طی سال جدید به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند بیست درصد آن‌ها نتوانستند در معاینات، نمره قبولی را کسب کنند.

معیری‌پور افزود: طی این مدت ۵۵هزار و ۵۶۸برگ گواهی معاینه فنی برای خودرو‌های سنگین در این مراکز صادر شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پنج مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در استان قزوین فعالیت می‌کنند که مواردی، چون وضعیت ظاهری، کمک فنرها، ترمز، لاستیک، وضعیت آزمون آلایندگی، سلامت چراغ‌ها وصدا را در خودرو‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند.

معیری‌پور، نقش معاینه فنی ناوگان حمل و نقل را در کاهش تصادفات و آلودگی هوا موثر دانست و اضافه کرد: رانندگان ناوگان سنگین و نیمه سنگین باید با مراجعه به مراکز معاینه فنی از سلامت فنی ناوگان خود اطمینان داشته باشند.

وی گفت: نظارت بر چگونگی عملکرد این مراکز نیز به شکل مستمر از سوی کارشناسان و بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام و در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره گیری از افراد متخصص تذکرات لازم داده می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۱۱۸بازدید از عملکرد مراکز معانه فنی در سال جدید خبر داد و افزود: نظارت بر دستگاه‌های کنترل تست دود، تست ترمز، لغزش و سرعت، بررسی تاریخ‌های کالیبراسیون دستگاه‌ها و کنترل نحوه عملکرد آن‌ها و بازدید از محوطه مرکز معاینه فنی و ارائه پیشنهادات برای تسهیلات برای خدمت رسانی از جمله مواردی است که در بازدید از مراکز معاینه فنی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.