صدور ۱۵۰۰ پروانه کاربرد علامت سلامت در قزوین

مدیرکل اداره استاندارد قزوین گفت: هزار و ۵۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر در استان صادر شده است.

میترا عقیلی مدیرکل اداره استاندارد قزوین گفت: هزار و ۵۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر در این استان صادر شده و در صورتی که فرآورده‌های تولیدی نیز مشمول استاندارد اجباری باشد، تسهیل و تسریع جهت اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط اداره کل صورت می‌پذیرد.

عقیلی افزود: قزوین جزو استان‌های پیشرو در حوزه استاندارد کشور است و سازمان ملی استاندارد ایران برای دومین سال پیاپی توانست رتبه نخست استانداردسازی را در منطقه و رتبه پنجم آسیا را کسب کند و در بین ۱۶۸ کشور عضو سازمان بین المللی استاندارد با ۲ پله صعود در جایگاه بیستم نظام استانداردسازی دنیا قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز‌های ساختمانی در استان، افزود: از آنجایی که اکثر مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری هستند، نظارت بیشتر بر تولید واحد‌های تولیدی مصالح ساختمانی تحت پوشش، به ویژه بتن آماده، شن، ماسه و تیرچه جزء اهداف این اداره کل است.

عقیلی، کنترل و نظارت بر محصولات و مصالح ساختمانی عرضه شده در سطح بازار و نمایشگاه‌های مصالح ساختمانی، همکاری با سازمان نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی در خصوص نظارت بر کیفیت محصولات و استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد در طرح‌های ساختمانی را از جمله برنامه‌های حوزه استانداردسازی ساختمانی و عمرانی استان دانست.

این مسئول ادامه داد: تقویت قانون‌گرایی، تدوین استاندارد‌های ملی و ترویج فرهنگ استانداردسازی، ایجاد ساز و کار مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی و اهتمام به عدالت محوری، مردم‌داری، فسادستیزی و اجرایی شدن برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی در این راستا، تلاش جهت استقرار نظام شایستگی و برقراری نظام مدیریت عملکرد از اقدامات اداره کل استاندارد قزوین به شمار می‌آید.

مدیرکل اداره استاندارد قزوین همچنین اهداف اداره کل استاندارد را صیانت از حقوق مردم در انجام طرح‌های ملی، پایش کمیت فرآورده‌ها در محصولات پیش بسته بندی شده، نظارت بر کم‌فروشی، تدوین و تجدید نظر استاندارد‌های ملی، اجرای طرح ویژه نظارتی بازار به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان و عیدنوروز و همین طور اجرای طرح عیدانه برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.