حمایت دموکرات‌های سوسیالیست آمریکا از کمپین بایکوت بایدن

دموکرات‌های سوسیالیست یا بزرگ‌ترین سازمان چپ‌گرا در آمریکا حمایت خود را از کمپینی در میشیگان برای بایکوت بایدن در اعتراض به جنگ غزه اعلام کردند.

سوسیالیست‌های دموکرات آمریکا (DCA) که بزرگ‌ترین گروه سیاسی چپ در آمریکا به حساب می‌آیند، روز یکشنبه از فشار برای رأی‌دهی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات مقدماتی سه‌شنبه بزرگ (سوپر سه شنبه) حمایت کردند.

براساس گزارش القدس العربی، آرای تعهد نشده یا غیر متعهد به عنوان اعتراضی علیه واکنش جو بایدن به حمایت او از جنگ خونین رژیم صهیونیستی در غزه در نظر گرفته شده است. این حمایت پس از آن صورت می‌گیرد که بیش از ۱۰۰ هزار رای دهنده در میشیگان از خط غیر متعهد در انتخابات مقدماتی این ایالت حمایت کردند، زیرا بایدن با فشار فزاینده دموکرات‌ها برای حمایت از آتش بس دائمی در درگیری‌ها مواجه است.

سوسیالیست‌های دموکرات آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای در X (توئیتر سابق) نوشتند: تا زمانی که این دولت به حمایت خود از نسل کشی اسرائیل در غزه پایان ندهد و به آتش بس دائمی دست یابد، جو بایدن ترامپ دیگری  خواهد بود.

این گروه با اشاره به حضور غیرمتعهد کمپین انتخاباتی در میشیگان گفت: بایدن در مسیر واگذار کردن  انتخابات به ترامپ است، مگر اینکه او تصمیم بگیرد به طبقه کارگر این کشور گوش دهد و مسیر خود را تغییر دهد. 

جنبش بی تعهد به رهبری سران جامعه عرب آمریکایی و فعالان مترقی و با حمایت سیاستمداران برجسته از جمله نماینده رشیده طلیب (دموکرات)، ده‌ها هزار دموکرات را در این ایالت بسیج کرده است که با واکنش بایدن به جنگ وحشیانه اسرائیل مخالف هستند. 

بایدن در هفته‌های اخیر در بحبوحه وخامت شرایط انسانی، فشار بر رژیم صهیونیستی را کمی افزایش داد و آتش بس شش هفته‌ای را پیشنهاد اما درخواست تظاهرکنندگان برای حمایت از آتش بس دائمی را رد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار