بیشترین آمار سوختگی، ناشی از بنزین و سایر فرآورده های نفتی است

بالاترین علت بستری شدن بیماران سوختگی در بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام زاهدان ناشی از نگهداری بنزین در خانه، مغازه و خودرو است

  کاوه یزدانی اورعی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر بعلت سوختگی به بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه سوختگی‌ها جزو شایع‌ترین تروما‌ها بعد از تصادفات رانندگی، سقوط‌ها و خشونت‌های بین فردی قرار دارد و سومین علت مرگ و میر در اثر سوانح است افزود: سن افرادی که به سبب دچار سوختگی ناشی از بنزین و فرآورده‌های نفتی به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان مراجعه کرده اند بین ۱۰سال تا ۴۰ سال است.

رئیس بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام زاهدان گفت: پیشگیری از سوختگی نیاز به تغییر رفتار مردم دارد که در این رابطه می‌بایست آگاهی‌های مردم در خصوص چگونگی نحوه بوجود آمدن حوادث مختلف از جمله سوختگی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه انواع خدمات جهت درمان سوختگی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان ارائه می‌شود گفت: این خدمات شامل مراقبت‌های پزشکی و پرستاری حرفه‌ای برای بیماران دچار سوختگی است که شامل انواع عمل‌های جراحی دبریدمان و پیوند پوست، استفاده از پانسمان بیولوژیک در ترمیم زخم‌های سوختگی مثل آلوگرافت (پرده جنین فرآوری شده) و زنوگرافت (پیوند از جانداران دیگر) مدیریت درد، پیگیری عفونت‌ها و ... است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، سوختگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.