واگذاری ۲۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی ۲ و سه طبقه به متقاضیان

استاندار کرمانشاه از واگذاری ۲۵ هزار قطعه زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی ۲ و سه طبقه به متقاضیان واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت : اکنون برای ۲۴ هزار ۳۲۱ واحد زمین تهیه و تا پایان سال این به ۲۵ هزار قطعه می‌رسد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه گفت : زمین‌ها به صورت گروهی دو سه نفره واگذار می‌شود و متقاضیان این دسته از پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید آورده ۴۰۰ میلیون ریالی خود را مانند دیگر پروژه نهضت ملی مسکن بپردازند.

وی بیان کرد: برای ساخت واحد در این زمین‌ها تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

استاندار کرمانشاه به آماده سازی، طراحی و اجرای هزار و ۳۰۶ هکتار زمین نهضت ملی مسکن در استان اشاره و گفت: این مقدار زمین برای ۴۳ هزار ۲۵۳ واحد آماده سازی شده است.

صحرایی از طرح‌های مهم مسکن در استان کرمانشاه ساخت ۱۷ هکتاری مسکن سه طبقه عنوان کرد که بصورت پایلوت در کرمانشاه اجرا می‌شود و افزود: ساخت ۱۲۰ واحد از این پروژه در مرحله اسکلت بندی است.

وی از شناسایی ۱۰ هزار قطعه زمین برای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن روستایی استان خبر داد و گفت: پنج هزار واحد این پروژه برای واگذاری در سامانه «تام» ثبت شده و پنج هزار قطعه زمین باقیمانده نیز تا پایان سال انجام خواهد شد و کار اجرایی آن‌ها از سال آینده آغاز خواهد شد.

صحرایی در این جلسه از راه و شهرسازی شهرداری کرمانشاه خواست تکلیف نهایی رسیدگی به خدمات شهری شهرک‌ها مانند جمع آوری زباله و رسیدگی به فضای سبز و دیگر امور را مشخص کنند؛ و طبق قانون راه و شهرسازی استان را موظف به تحویل این شهرک‌ها به شهرداری و شهرداری را موظف به تحوی گیری آن‌ها دانست.

درجا سازی واحد‌های مسکونی روستایی در بافت باستانی توسط ساکنان آنها، تعیین تکلیف واحد‌های مسکن مهر در استان نام گذاری شهرک‌ها و پروژه‌های مسکن قبل اجرا از دیگر موضوعات بود که استاندار کرمانشاه خواستار رسیدگی به آن‌ها شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.