مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل:

۹۱۰ میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب گرمی هزینه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: طرح‌هایی به ارزش و اعتبار کلی ۹۱۰ میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب شهرستان گرمی مغان در دست اجراست.

مسعود خیرجو در نشست با فرماندار گرمی مغان در شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اظهار کرد: در شهرستان گرمی به علت مشکلات تنش آبی، بیشترین طرح و پروژه آب و فاضلاب در دست اجراست و این حجم کار از منظر امیدآفرینی برای مردم حائز اهمیت است.

او افزود: مجتمع آبرسانی به موران با ۶۴ روستا و مجتمع آبرسانی شهید بالازاده در گرمی مغان در دست اجراست و آبرسانی به روستا‌های پرچین و سیاوش کندی که با همکاری بسیج سازندگی اجرا می‌شود، تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اربیل یادآورشد: ۸۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب گرمی اجرا شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده است ضمن اینکه مطالعات اولیه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب به عنوان نیاز ضروری و اخذ مجوز ماده ۲۳ آن در دست اقدام است.

حسین مولایی، فرماندار گرمی مغان نیز در این نشست، خواستار تکمیل پروژه فاضلاب محله ابیش آباد و مجتمع‌های مسکونی معلولان و محرومان شهرک ولیعصر (عج) از مصوبات سفر اخیر استاندار اردبیل به شهرستان شد.

او همچنین بر لزوم تسریع در اجرای پروژه فاضلاب روستا‌های بشیرلو، گیلارلو و دیزج به تصفیه خانه روستای اونبیربیگلو وصل و روند اصلاح شبکه آب شهری در شهرستان گرمی مغان و تامین اعتبار مورد نیاز طرح‌های آب و فاضلاب شدجلسه مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با فرماندار گرمی مغان 

علی اکبری فرد، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در این جلسه گفت: مرحله نخست آبرسانی به بخش موران به بهره برداری رسیده و مرحله دوم در دست اجراست و مجتمع آبرسانی شهید بالازاده برای تامین آب شرب ۶ روستا با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.

او ادامه داد: بازسازی تصفیه خانه آب گرمی با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و آبرسانی به روستای تنگ در بخش مرکزی گرمی مغان نیز رو به اتمام است و تاسیسات انتقال آب وصل شده، اما با توجه به وجود ۴۰ لیتر در ثانیه آب در پاییز و زمستان و کاهش آن به ۲۰ لیتر در تابستان در این روستا، باید تغییری در لوله شبکه صورت گیرد.

شهریار عباس زاده، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هم در این جلسه اظهار کرد: ۸۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب گرمی کار شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده و به احداث یک باب تصفیه خانه نیز نیاز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار