تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی قزوین رصد می‌شود

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: تخلفات انتخاباتی این استان در فضای مجازی زیر چشم دستگاه‌های نظارتی و با پوشش کامل رصد و نظارت می‌شود.

حامد فتوحی دبیر ستاد انتخابات استان قزوین روز جمعه در ستاد انتخابات استان قزوین و در جمع اصحاب رسانه گفت: براساس قانون انتخابات از ساعت هشت صبح پنجشنبه ۱۰ اسفندماه جاری هرگونه تبلیغ انتخاباتی ممنوع است و دستگاه‌های متولی در حال رصد تخلفات این حوزه هستند.

وی اضافه کرد: هرگونه تخلف در فضای مجازی و حقیقی، به خصوص در حوزه تبلیغات انتخاباتی رصد شده و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

فتوحی بیان کرد: از هواداران نامزد‌های انتخاباتی تقاضا داریم که با رعایت اخلاق در فضای رفتار کنند و از هرگونه انتشار اخبار کذب در خصوص میزان مشارکت بپرهیزند.

این مسئول بیان کرد: تاکنون تمامی شعب اخذ رای در شهرستان‌های استان توسط فرمانداران مراکز شهرستان‌ها و ستاد انتخابات استان مورد رصد قرار گرفته و هیچ گزارش نابهنجاری نیز نداشته ایم.

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: برابر قانون، بعد از پایان ساعت رای گیری و تجمیع آرا سعی می‌شود تا در کوتاهترین زمان ممکن اطلاعات آماری دقیقی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی یادآور شد: شعبه‌های سیار استان قزوین فعال بوده و افراد می‌توانند با توجه به قانون انتخابات با پنج مدرک هویتی به شعب اخذ رای مراجعه کرده و به نامزد مورد نظرشان رای دهند.

جمعیت کل واجدان انتخاباتی در استان قزوین ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر است که از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و همچنین ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن خواهد بود.

شهرستان آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر، بویین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۵۰۹ نفر و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نامزد واجد شرایط رای هستند.

جمعیت رای اولی‌های استان قزوین نیز ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر است که ۲۴ هزار و ۸۹۹ نفر آن پسر و ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر را دختر تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.