امام جمعه زاهدان:

از فردای انتخابات رقابت‌های انتخاباتی تبدیل به رفاقت شود

آیت‌الله مصطفی محامی گفت: افرادی را انتخاب کنیم که توان تحول آفرینی داشته باشند و بتوانند مجلس قوی تشکیل دهند و به دنبال خدمت به نظام اسلامی و مردم باشند.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز در بخشی از سخنان خود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: مسئله مهم امروز ما حماسه انتخابات است چه انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و از جهات مختلف این انتخابات حساس است و البته در هر مقطعی انتخابات سرنوشت ساز، حساس و مهم است، اما با توجه به وقایعی که در گذشته در کشور اتفاق افتاده و بمباران تبلیغاتی دشمن و جنگ ترکیبی که راه انداخته این انتخابات حساسیت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مردم ما در کل کشور و به خصوص استان سیستان و بلوچستان که همواره از استان‌های پیشتاز و پیشرو بوده باز هم همین حضور حماسی و مشارکت بالا را داشته باشند و به انتخاب اصلح بپردازند.

آیت‌الله محامی گفت: در کنار این وظیفه عمومی مردم برای حضور پر شور در انتخابات، مسئولان مختلف هم در امر حساس انتخابات مسئولیت ویژه دارند، مجریان برای اجرای سالم و شفاف انتخابات تا پایان رأی گیری و دستگاه‌های تامین امنیت انتخابات هم باید تلاش مضاعف داشته باشند تا این انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی افزود: طبیعی است که در فضای انتخابات شاهد رقابت‌های انتخاباتی هستیم البته این رقابت هم آدابی دارد و انتظار این است که کاندیدا‌ها و مردم به اصول و آداب اخلاقی ملتزم باشند چرا که امروز می‌گذرد و مهم این است که از فردای انتخابات رقابت‌های انتخاباتی تبدیل به رفاقت شود نه اینکه اختلاف‌ها و رقابت ادامه پیدا کند.

امام جمعه زاهدان گفت: مسئله دیگر این است که در این ایام شاهد باران رحمت الهی در استان هستیم و بارندگی‌های خوبی داشتیم که البته در جنوب سیلاب موجب سختی و گرفتاری برخی از هموطنان شد و خسارت‌هایی هم در پی داشت.

وی بر لزوم رسیدگی سریع و امدادرسانی به هموطنان گرفتار سیل تایید کرد و افزود: از روز گذشته به صورت تلفنی پیگیری داشتیم و کار را از طریق استانداری پیگیر بودیم که امروز هم به صورت حضوری اقدامات خوب صورت گرفته را گزارش دادند و عنوان کردند که در منطقه دشتیاری با قایق امداد رسانی کرده و بالگرد به علت بارندگی قادر به پرواز نیست و به زودی با بهتر شدن هوا بالگرد‌ها نیز به چرخه امداد رسانی وارد می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه تلفات جانی نداریم و امداد رسانی در حال انجام است و باید در کنار بحث مهم انتخابات بحث امداد رسانی فراموش نشود و طبق گزارش‌ها این کار در حال انجام است.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: مطرح می‌شد که اگر از قبل دریچه سد‌ها را باز می‌کردند و آب تخلیه می‌شد مردم استفاده بیشتری از آب داشتند و آب سد‌ها تخلیه و بر اثر بارندگی جایگزین می‌شد و جلوی سیلاب‌ها گرفته می‌شد که مسئولان پاسخ دادند برای حفظ سرمایه آب مجبور بودیم آب را حفظ کنیم که به نظر موجه نیست چرا که بارندگی قابل پیش بینی است و لذا با این حجم بالای بارندگی به نظر باید تدبیر می‌کردند نه اینکه منتظر شوند بارندگی شروع شود و بعد دریچه‌ها را باز کنند که دیگر جوابگوی حجم ورودی آب نبوده و سیلاب از سد‌ها سرریز شد و اگر تدبیر می‌شد کار بهتر سامان می‌گرفت و این سوال در ذهن مردم هست و مسئولان باید به آن پاسخ دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار