تاکید پاکستان بر نقش کلیدی ایران و عربستان برای کمک به ملت فلسطین

وزیر امور مذهبی پاکستان بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای کمک به حل مناقشه فلسطین تاکید کرد.

 وزیر امور مذهبی پاکستان با تاکید بر جایگاه جهان اسلام از جمله نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای کمک به حل مناقشه فلسطین، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

 انیق احمد روز جمعه در اسلام‌آباد طی دیدار با سفیر فلسطین در پاکستان، تجاوز‌های ارتش اشغالگر اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین را محکوم کرد.

وی نقش کشور‌های پرنفوذ جهان اسلام از جمله ایران، عربستان و پاکستان را برای کمک به ملت فلسطین کلیدی دانست و اظهار داشت که هیاتی از سازمان همکاری اسلامی متشکل از اعضای مهم آن باید برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی گام بردارد که مهم‌ترین هدف آن باید برقراری آتش بس فوری و دائمی در غزه باشد.

انیق احمد با تاکید بر مواضع قوی و نامحدود دولت و مردم پاکستان در حمایت از نبرد فلسطینیان برای آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، گفت: اسلام‌آباد به حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی از آرمان‌های ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

وی وحدت جهان اسلام برای غلبه بر چالش‌های مشترک از جمله همیاری فلسطینیان را مهم برشمرد و افزود: کشور‌های اسلامی باید در کنار هم برای احیای مفهوم امت و یکپارچگی اقدام کنند.

سفیر فلسطین در پاکستان با قدردانی از حمایت‌های مستمر این کشور از فلسطین و کمک به مردم غزه، گفت: ۷۰ درصد از قربانیان جنایات اسرائیل را زنان و کودکان مظلوم غزه تشکیل می‌دهند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول پنج ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
جناب انیق احمد
عربستان از این عرضه ها نداره، عربستان نقش کلیدی در کمک به رژیم صهیونسیتی داره
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۵:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اینک کشور پاکستان برای دلداری دادن به صهیونیست بین الملل هر از چندگاهی از مرزهای شرقی گروههای تکفیری که دست پروردگاه مدارس وهابی ان کشور هستند عملیاتی را انجام می دهد تا به اسراییل بگوید ما پشت سر شما هستیم
آخرین اخبار