آغاز برگزاری انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل

رای‌گیری انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سطح استان اردبیل آغاز شده است.

مردم استان اردبیل همزمان با سراسر کشور برای انتخاب هفت نماینده خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای رفتند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

ستاد انتخابات استان اردبیل همچنین اعلام کرده که برای انتخاب هفت نماینده استان مجلس شورای اسلامی، ۱۶۸ نفر داوطلب و برای برگزیدن ۲ نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، سه داوطلب در حال رقابت هستند.

برای برگزاری این دو انتخابات همزمان، یک هزار و ۳۸۰ صندوق شهری و روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف استان اردبیل پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت دارند.

استان اردبیل با پنج حوزه انتخابیه، هفت نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سه نفر آنها از حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و چهار نفر دیگر نیز از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و انگوت (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان مشگین‌شهر (یک نماینده) ، حوزه انتخابیه شهرستان‌های خلخال و کوثر (یک نماینده) و نیز حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز (یک نماینده) انتخاب خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.