فعالیت ۳۵۱۴ شعبه اخذ رأی در فارس از صبح فردا/ ظرفیت‌های فنی برای برگزاری انتخابات فراهم شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از فعالیت ۳۵۱۴ شعبه اخذ رأی شامل ۲۵۰۵ شعبه ثابت و ۱۰۰۹ شعبه سیار در فارس همزمان با آغاز فرآیند رأی‌گیری خبر داد.

اسماعیل قزل‌سفلی در یک نشست خبری به ارائه آخرین گزارش روند اجرا و برگزاری انتخابات برابر فرآیند‌های ۴۲ گانه پرداخت و گفت: از ۸ صبح امروز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه، تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در هر صورت و شکل ممنوع و غیرقانونی است و حامیان آن‌ها باید به قانون پایبند باشند.

او از فعالیت ۳۵۱۴ شعبه اخذ رأی شامل ۲۵۰۵ شعبه ثابت و ۱۰۰۹ شعبه سیار در فارس همزمان با آغاز فرآیند رأی‌گیری خبر داد و افزود: همه ملزومات برگزاری انتخابات اعم از تعرفه، لوازم اداری، دستگاه‌های احراز هویت و لواز‌التحریر امروز عصر برای شعبات صعب العبور ارسال و در دیگر شعبات صبح فردا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد: از ساعت ۶ صبح فردا عوامل برگزار کننده شعب باید در محل رای‌گیری حضور داشته باشند و صورت جلسه اولیه بین نمایندگان فرماندار و هیات نظارت امضا و راس ساعت ۸ صبح فرآیند اخذ آرا آغاز شود.

قزل‌سفلی با تصریح بر اینکه تمام ظرفیت‌های فنی بکار گرفته شده و در شعبات ثابت و سیار به صورت آنلاین و برخط فرایند اخذ آرا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فنی برای برگزازی انتخابات فراهم شده است 

او با بیان اینکه آموزش‌های لازم به عوامل برگزار کننده و هیات‌های اجرایی ارائه شده است، عنوان کرد: نزدیک به ۸۷۲۵۰ نفر امر برگزاری انتخابات در بخش اجرا، ناظرین، هیات‌های بازرسی و تامین امینت را بر عهده دارند.

معاون استاندار فارس همچنین با تاکید بر اینکه همه تمهیدات امنیتی برای برگزاری انتخابات امن و آرام پیش‌بینی شده است، افزود: در حوزه سلامت انتخابات نیز ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی فعال است وهیات‌های بازرسی در تمام شعب حضور دارند و هم در برخی از حوزه‌های انتخابیه نماینده ویژه مشخص شده است.

قزل‌سفلی با تاکید بر اینکه هیچ یک از مقامات دولتی و عوامل برگزار کننده انتخابات، حق جانبداری از کاندیدا‌ها ندارند، گفت: تلاش بر این بوده که در کنار هیات نظارت و بازرسی به برگزاری سالم انتخابات کمک کنیم و در این راستا تلاش کردیم روزنه‌ها را ببندیم و بر مبحث سلامت انتخابات متمرکز شویم.

او اضافه کرد: در حوزه رقابت در انتخابات نیز برابر گزارش‌های میدانی خوشبختانه در ۱۵ حوزه انتخابیه رقابت‌های جدی شکل گرفته و شور و نشاط خوبی گزارش شده است. در حوزه مشارکت نیز براساس افکارسنجی‌های انجام شده، شیب مثبت و صعودی مشارکت‌ها با آغاز تبلیغات گزارش شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس یادآور شد: میانگین حضور و مشارکت مردم در سراسر کشور بیش از ۴۵ درصد اعلام شده است.

قزل‌سفلی در بخش پایانی سخنانش تعداد واجدین شرایط رای را ۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۸۷ هزار و ۲۵۳ نفر از این تعداد، رأی اولی هستند.

او اضافه کرد: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان نیز به ترتیب یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۶ هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرایط رأی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین آخرین لیست تایید شدگان را ۸۸۸ نفر اعلام کرد.

قزل‌سفلی ادامه داد: ۲۷ نفر از کاندیدای انتخابات مجلس، حوزه انتحابیه خود را از فارس به سایر استان‌ها و ۲۶ نفر نیز از دیگر استان‌ها به فارس تغییر داده‌اند.

او خاطرنشان کرد: تا پایان روز گذشته ۳۲۰ نفر از ۸۸۸ کاندیدای مجلس در فارس انصراف داده‌اند. بیشترین انصراف‌ها مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۴۲ مورد و کمترین هم مربوط به دو حوزه انتخابیه سپیدان و مردشت با ۱۰ نفر بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار