کارشناس آمریکایی:

اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین جهان را در آستانه نابودی قرار می‌دهد

یک کارشناس آمریکایی درباره خطر اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین هشدار داد.

آناتول لوین، مدیر برنامه «اوراسیا» در مؤسسه آمریکایی کوئینسی تصریح کرد که برخی از کشور‌های ناتو در مورد اعزام نیرو به اوکراین صحبت می‌کنند، چراکه آن‌ها سقوط اجتناب ناپذیر نیرو‌های کی یف را درک می‌کنند و نسبت به انجام این کار هشدار می‌دهند.

لوین در مقاله‌ای برای مجله الکترونیکی "Responsible Statecraft" گفت: "شکست نیرو‌های اوکراینی در شهر آودیوکا نشان دهنده میزان تغییر موازنه قدرت به نفع روسیه است. فروپاشی ارتش اوکراین که تعداد سرباز و سلاح کافی در اختیار ندارد بسیار محتمل شده است. در پاسخ به این تهدید این امکان وجود دارد که برخی از دولت‌های ناتو اکنون در مورد احتمال اعزام نیرو‌های خود به اوکراین صحبت کنند.

لوین با اشاره به اینکه عدم امکان پیروزی اوکراین در درگیری پس از فرار نیرو‌های آن از آودیوکا مشخص شده، افزود: ورود حتی یک واحد خارجی کوچک به این کشور منجر به درگیری مستقیم با روسیه و عواقب فاجعه‌بار خواهد شد.

وی توضیح داد: اگر حضور محدود نیرو‌های ناتو در واقع منجر به جنگ همه جانبه با روسیه و مداخله نیرو‌های آمریکایی شود، جهان را در آستانه نابودی قرار خواهد داد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از کنفرانس بین المللی حمایت از اوکراین که دوشنبه گذشته در پاریس برگزار شد، اعلام کرد که شرکت کنندگان در کنفرانس در مورد امکان اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین گفتگو کردند، اما در این زمینه به توافقی نرسیدند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز به نوبه خود هشدار داد که اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین منجر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو خواهد شد.

منبع: نووستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
جهان در استانه نابودی قرار نمیگیره پوتین دمپایی با یارانش به زباله دان تاریخ به زودی میپیونددند. ای جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا = دیوانه خطرناک
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۲:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
مردم اوکراین الان فهمیده ام که جنگ میان غرب برروسیه درخاک اوکراین دیگرتمایلی برجنگ ندارند
آخرین اخبار