لازمه برقراری مجدد پروازها افزایش دید افقی در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان است

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: تا زمانی که با کاهش دید افقی به علت برودت هوای سرد و مه در منطقه فرودگاهی مواجه باشیم، پروازها انجام نخواهد شد.

مهدی خسروی  بیان کرد: تمام فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان به لحاظ فراهم بودن زیرساخت‌های هوانوردی و فرودگاهی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی افزود: فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان آماده پذیرش پهپادها هستند؛ اما ایمنی و امنیت پروازها و مسافران برای ما فوق العاده حائز اهمیت بوده، بنابراین با ورود سامانه بارشی جدید و اینکه در فرودگاه زاهدان در شرایط کنونی دید کمتر از ۵۰ متر بوده با این شرایط امکان نشستن پروازها وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای انجام یک پرواز هم شرکت‌های هواپیمایی و هم فرودگاه‌ها دستورالعمل‌هایی دارند که بر اساس آن پروازها انجام می‌شود، بنابراین با توجه به اینکه دید بسیار کم است این مساله ایمنی پروازها را به خطر می‌اندازد، پس تا تداوم شرایط جوی امکان انجام پرواز میسر نیست.

وی اظهار کرد: پرواز تهران در مسیر ایرانشهر- تهران- ایرانشهر امروز انجام شد؛ اما اگر این شرایط نامساعد جوی پایدار بماند پروازها انجام نخواهد شد.

خسروی گفت: از مسافران تقاضا می‌شود قبل از عزیمت به فرودگاه‌ها با شماره تلفن ۱۹۹ اطلاعات پرواز تماس گرفته تا از برقراری پرواز مطمئن شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار