نگرانی آمریکا درباره احتمال حمله ارتش صهیونیستی به لبنان

منابع آمریکایی ادعا می‌کنند که مقامات دولت بایدن نگران حمله زمینی ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان در بهار یا تابستان آینده هستند.

مقامات دولت و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در اواخر بهار آینده یا اوایل تابستان، در صورت شکست تلاش‌ها برای حذف نیروهای حزب‌الله از مرز بیم دارند.

به گزارش شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، جلسات توجیهی اطلاعاتی درباره این موضوع برگزار کرد تا دولت او احتمال اینکه نتوانند حزب‌الله را از طریق اقدامات دیپلماتیک مجبور به عقب‌نشینی از مرز‌ها کنند، آماده شود.

 یک مقام دولت آمریکا گفت: ما روی این فرض کار می‌کنیم که در ماه‌های آینده عملیات نظامی اسرائیل انجام شود.

 یک مقام دیگر تأیید کرد که مقامات و ارتش صهیونیستی وجود دارند که طرفدار تهاجم زمینی به لبنان هستند.

یکی از مقامات نزدیک به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هشدار داد که این نگرانی وجود دارد که این موضوع به یک فشار تبدیل شود که به عمق بیشتری از لبنان وارد شده و به مناطق پرجمعیت آن برسد.

ارتش صهیونیستی و حزب الله از ۸ اکتبر گذشته تبادل آتش کردند. بطوریکه ساکنان شهرک‌های شمالی رژیم صهیونیستی فرار کرده و مقامات این شهرک‌ها به کابینه هشدار می‌دهند نیروهای زبده حزب‌الله به شهرک‌ها وارد شده و در حیاط خانه‌ها دیده شده‌اند. 

حزب‌الله تاکید کرده است تا زمانی که تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ادامه داشته باشد، آن‌ها نیز به عملیات‌های خود علیه این رژیم ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا بهتر بود قطعنامه های سازمان ملل را وتو نمیکرد اونوقت معلوم میشد که اسرائیل ماندگار است یانه نه اینکه به طرف داری نتانیاهو وتو کند وبعد نگران هم باشد خاک بر سر بیشعور وجنگ طلب آمریکاییها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
خلع سلاح حزب الله لبنان انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق خط قرمز مان
آخرین اخبار